آفتاب

صدور حکم دستگیری برای نخست وزیر سابق پاکستان

صدور حکم دستگیری برای نخست وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه فدرال در پاکستان برای چند تن از اعضای دولت سابق که نام گیلانی نخست وزیر سابق این کشور نیز در آن دیده می شود، به اتهام فساد مالی حکم جلب صادر کرده است .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، یک دادگاه ضد فساد فدرال در کشور پاکستان حکم جلب یوسف رضا گیلانی نخست وزیر سابق این کشور را به اتهام فساد مالی و سوءاستفاده از منابع دولتی صادر کرد.

دادگاه فدرال گیلانی را مسئول سوء استفاده از میلیون ها دلار منابع دولتی، در زمان تصدی پست نخست وزیری بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ عنوان کرده است. این دادگاه همچنین حکم دستگیری مخدوم امین فهیم وزیر تجارت پاکستان در دولت قبلی را صادر کرد.

بر این اساس گیلانی و فهیم دو عضو ارشد حزب خلق پاکستان هستند که تا سال ۲۰۱۳ در قدرت بودند. این حزب دومین حزب قدرتمند در پاکستان و در پارلمان حزب مخالف محسوب می شود.

حزب خلق در واکنش به این حکم دادگاه پاکستانی اعلام کرده است که در صورت احضار قانونی گیلانی در دادگاه حاضر خواهد شد. منتقدان به این حکم می گویند این اقدامات علیه احزاب سیاسی بیشتر برای از بین بردن محبوبیت و تضعیف آنها برنامه ریزی شده است. در عین حال دولت و ارتش این اتهامات را رد می کنند.

روز چهارشنبه نیز طی حکمی «عاصم حسین» عضو دیگر حزب خلق پاکستان و عضو کابینه دولتی فعلی با اتهامات مشابه در کراچی دستگیر شد. حسین در دولت عاصف علی زرداری تصدی گری وزارت نفت را بر عهده داشت.

 

کد N936182

وبگردی