آفتاب

بازدید اوباما از نیواورلئان، ۱۰ سال پس از توفان کاترینا

بازدید اوباما از نیواورلئان، ۱۰ سال پس از توفان کاترینا

رئیس جمهوری آمریکا ۱۰ سال پس از وقوع توفان کاترینا از مناطق آسیب دیده بر اثر این توفان سهمگین در کرانه می سی سی پی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در بازدید از شهر نیواورلئان به مناسبت دهمین سالگرد توفان کاترینا از مقاومت بی نظیر مردم مناطق توفان زده در این سال ها قدردانی کرد.

وی از بازسازی های انجام گرفته در این کلان شهر به عنوان نمونه ای از همکاری مردم برای پشت سر گذاشتن تراژدی و ساختن آینده ای بهتر یاد کرد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از منطقه می سی سی پی که شاهد ویرانی های گسترده ای در توفان ۱۰ سال پیش بود دیدن کرد.

در آگوست سال ۲۰۰۵ وقوع این توفان مهیب بخش های وسیعی از ایالت لوئیزیانا واقع در جنوب غربی آمریکا را در نوردید. بر اثر این توفان خسارات شدیدی به شهرهای واقع در کرانه رودخانه می سی سی پی وارد شد که نیواورلئان شاهد بیشترین ویرانی ها بود.

توفان کاترینا از جمله زیانبارترین حوادث طبیعی چند دهه اخیر آمریکا بود که طی آن بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جان باخته و صدها هزار نفر بی خانمان شدند. بنا بر اعلام اداره آمار آمریکا این توفان زیانبارترین حادثه طبیعی در تاریخ ایالات متحده بوده است.

کد N936172

وبگردی