آفتاب

آخرین مرحله رزمایش مشترک روسیه و چین برگزار شد

آخرین مرحله رزمایش مشترک روسیه و چین برگزار شد

روسیه امروز بزرگترین رزمایش مشترک خود را با چین که برای نخستین بار در حریم آبی دریای ژاپن برگزار شد، به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتار تاس، «رومان مارتف» سخنگوی ناوگان نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام از تکمیل مرحله نهایی رزمایش مشترک روسیه و چین خبر داد.

در این رزمایش که از ۲۳ تا ۲۷ ماه میلادی جاری به طول انجامید نیروی دریایی دو کشور به تمرین نظامی در زمینه های دفاع ضد هوایی و ضد زیردریایی پرداختند.

این رزمایش بزرگترین رزمایش مشترک نظامی روسیه و چین بود که در دریای ژاپن برگزار شد و در آن ۲۲ ناو جنگی، ۱۵ هواپیما و بالگرد، دو پهباد، ۵۰۰ تفنگدار دریایی و ۴۰ خودرو نظامی حضور داشتند.

این نخستین باری است که چین در مانور نظامی دریای ژاپن شرکت می کند و همین موضوع می تواند دستاویزی باشد برای آشفته  شدن روابط  پکن – توکیو که در حال حاضر نیز بر سر تسهیم منابع دریای چین شرقی با هم مشکل دارند حال آنکه توکیو اخیرا برای محکم کردن جای پای خود در عرصه نظام بین الملل به دنبال نفوذ به حوزه دریای چین جنوبی و منازعات ارضی آن منطقه است.

ناگفته نماند که چهار کشور در حریم آبی دریای ژاپن سهیم هستند که عبارتند از روسیه، کره جنوبی، کره شمالی و ژاپن و چین می گوید که حضورش در مانور اخیر تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای این حوزه محسوب نمی شود.

کد N936047

وبگردی