آفتاب

نشست شورای امنیت درباره لیبی

نشست شورای امنیت درباره لیبی

شورای امنیت سازمان ملل در پایان نشست خود درباره لیبی تاکید کرد که تشکیل دولت فراگیر تنها راهکار برای حل بحران این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت الاخبار لیبی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت بعد از پایان نشست این شورا در خصوص لیبی تاکید کرد که تشکیل دولت فراگیر در این کشور با حضور نمایندگان تمام طرف‌ها تنها راه برای حل و فصل اوضاع در لیبی به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای امنیت شاهد پیش برد روند سیاسی در سایه آتش بس در برخی مناطق لیبی بودند اما در عین حال نسبت به وخیم شدن اوضاع سیاسی و امنیتی و انسانی در این کشور ابراز نگرانی کردند.

شورای امنیت روند کنونی صلح با هدف تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی را تایید کرده و از تمام طرف‌ها خواست تا توافق 11 ژوئیه را با هدف تحقق صلح در کشور امضا کنند.

در این نشست همچنین برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که مطمئن است مذاکراتی که با گروه‌های لیبیایی انجام می‌دهد نتیجه بخش خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: این مذاکرات میان دو طرف با نظارت من برای دستیابی به توافقی در خصوص دولت وحدت ملی صورت می‌گیرد و تا کنون نتیجه بخش بوده است اما ما از دو طرف می‌خواهم تا فرصت را از دست ندهند.

در 11 ژوئیه طرف‌های لیبیایی یک توافق اولیه را تحت عنوان توافق صلح و آشتی امضا کردند اما نمایندگان شبه نظامیان در این نشست حضور نداشتند.

لیون در نشست شورای امنیت در خصوص اقدامات گروه تروریستی داعش تاکید کرد که این گروه تروریستی جنایت‌های وحشتناکی در شهر سرت و دیگر شهرهای لیبی انجام داده‌ است.

انتهای پیام

کد N936029

وبگردی