آفتاب
در موضوع انفجار در شهر «تیانجین» چین رخ داد؛

بازداشت 12 مظنون و تحت پیگرد قرار گرفتن 11 مقام دولتی در چین

بازداشت 12 مظنون و تحت پیگرد قرار گرفتن 11 مقام دولتی در چین

منابع چینی اعلام کردند که در راستای رسیدگی به پرونده انفجار در یکی از انبارهای نگهداری کالای شهر «تیانجین» ۱۲ نفر بازداشت شده اند و ۱۱ مقام رسمی را نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، چین رسما ۱۲ نفر را به اتهام دست داشتن در حادثه انفجار عظیم در یکی از انبارهای نگهداری مواد شیمیایی شهر «تیانجین» دستگیر کرده و ۱۱ مقام دولتی را نیز به اتهام سهل انگاری در حفظ ایمنی شهروندان تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

ناگفته نماند که انفجار «تیانجین» جان دستکم ۱۳۹ نفر را گرفته و ۵۸۲ نفر را راهی بیمارستان کرد حال آنکه ۳۸ نفر نیز همچنان ناپدید هستند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است شهر تیانجین در شمال شرق چین با داشتن بیش از ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای صنعتی و جزء مراکز اصلی حمل و نقل دریایی کشور به شمار می رود.

این بازداشت ها درست به فاصله یک روز پس از آن صورت می گیرد که دولت پکن یکی از بازرسین ناظر بر ایمنی کار را از سمت خود برکنار کرد. به دنبال این اقدام، قرار شد شماری از مسؤولین شهر تیانجین که در سازمان های حمل و نقل، منابع ملی، بیمه و گمرک کار می کنند تحت بازجویی قرار بگیرند.  

کد N935927

وبگردی