آفتاب
/دولت یازدهم؛ استقلال، عزت، غرور ملی/

آرامش و ثبات مشخصه‌ اصلی ایران شده است

آرامش و ثبات مشخصه‌ اصلی ایران شده است

آن‌چه می‌خوانید گزارشی است مختصر از 24 ماه تدبیر خدمتگزاران مردم در دولت یازدهم برای تقویت امید به آینده در جامعه، در عرصه سیاست و امنیت داخلی.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز و پس از 24 ماه تدبیر برای تقویت امید، دولت با افتخار اعلام می‌کند:

«تمامی تلاش خود را برای بازگشت ثبات و آرامش در اقتصاد، سیاست، اجتماع و فرهنگ ایران مصروف داشت و در این کوشش موفق بود. این رویکرد مبتنی بر تدبیر خردورزانه، به احیای اعتماد مردم به دولت و بازگشت امید به جامعه برای دستیابی به آینده‌ای بهتر منجر شده است.

در عین حال لازم می‌دانیم در همین ابتدا، با نهایت خضوع و خشوع اعلام کنیم که آن‌چه انجام داده‌ایم بسیار کمتر از آن چیزی بوده که ملت بزرگوار ایران استحقاق آن را داشته‌اند.

بازگشت ثبات، آرامش و امنیت و گسترش نشاط مهم‌ترین دستاورد دولت در عرصه سیاست و امنیت داخلی بوده است. حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1392 و رأی آن‌ها به گفتمان اعتدال، عرصه را برای آن‌ها که از بی‌ثباتی و ناآرامی کشور سود می‌برند تنگ کرده و راه را برای حضور فعال و بانشاط عموم مردم و کنش‌گران فعال و میانه‌رو گشوده است.

همانطور که اقتصاد را به ثبات و آرامش رساندیم، مصمم هستیم تا به فضای خصومتی که بین نیروهای اجتماعی پدید آمده بود پایان دهیم و ثبات، آرامش و نشاطی که با روی کار آمدن دولت یازدهم در محیط سیاسی بوجود آمده است را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

بدون تردید دستیابی به یک توفیق مستمر و پایدار در گروی وحدت هرچه بیشتر مردم است ما تلاش می‌کنیم که با تمرکز بر اشتراکات دامنه واگرائی‌ها را کم کنیم و الفت و صمیمیت، همکاری و تعاون را گسترش دهیم.

این هدف در سایه پایبندی همه ما به اصول مندرج در قانون اساسی و به‌ویژه تأمین حقوق اساسی ملت به‌صورت پایدار تحقق خواهد یافت. همانطور که اقتصاد مردمی می‌تواند آسیب‌پذیری اقتصادی را کاهش دهد و اقتصاد کشور را مقاوم سازد، برداشتن موانع حضور پرنشاط مردم در عرصه سیاست می‌تواند آسیب‌پذیری کشور را در حوزه سیاست و امنیت داخلی کاهش دهد.

معتقدیم گشایش فضای نقد از مسئولان کشور از الزامات توسعه سیاسی ایران عزیز است. دولت از پیدایش چنین فضایی استقبال می‌کند. یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی این بوده که هر کسی که بر کرسی مسئولیت می‌نشیند در هر مقام و منصبی که هست باید در قبال مسئولیتی که پذیرفته پاسخگو باشد. دولت به سهم خود می‌کوشد به تحقق این آرمان انقلابی کمک نماید. دولت از نقد استقبال می‌کند و فضای عمومی کشور را به سمتی هدایت می‌کند که همه مسئولان کشور ناگزیر از پاسخ‌گویی به مردم شوند.

ما توانستیم فضای تعامل بین قوا را از وضعیتی که دستاویز دشمنان کشور شده بود و امکان خدمت‌رسانی به مردم را به‌شدت کاهش داده بود به جایی برسانیم که قوای سه‌گانه در چارچوب حدود اختیارات و وظایفشان تعامل گسترده‌ای را برای رفع موانع و مشکلاتی که بر سر راه پیشرفت کشور و رفاه مردم برقرار نمایند. بسیاری از موفقیت‌های دولت در سایه همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم قضایی کشور شکل گرفته است.

در پرتوی چنین رویکردی به اداره امور سیاسی و امنیتی کشور بوده که امروز، علی‌رغم بی‌ثباتی و ناآرامی گسترده در کشورهای همسایه، آرامش و ثبات مشخصه‌ اصلی ایران شده است. اجازه ندادیم آشوب‌ها و افراطی‌گری‌هایی که آرامش منطقه را به چالش کشیده است ثبات و امنیت ایران را مخدوش نماید.»

انتهای پیام

کد N935536

وبگردی