آفتاب
سخنگوی پنتاگون:

دو نظامی کشته شده در افغانستان آمریکایی اند

دو نظامی کشته شده در افغانستان آمریکایی اند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دو نظامی ناتو که در حمله شبه نظامیان به یک پایگاه ارتش افغانستان در هلمند کشته شدند آمریکایی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعلام این خبر گفت افراد مهاجم در حالی که یونیفرم نظامیان افغان را به تن داشته اند به روی خودروی حامل نظامیان آمریکایی آتش گشوده و دو نفر از آنها را کشته اند.

این حمله در یک پایگاه نظامی در ولایت جنوبی هلمند رخ داده است. بر این اساس افراد مهاجم که از اعضای شبه نظامیان طالبان بوده اند در جریان تیراندازی کشته شده اند. این دومین حمله در سال جاری است که طی آن مهاجمان از یونیفرم نیروهای افغان استفاده می کنند.

حملات شبه نظامیان به نیروهای افغان و نظامیان ناتو در حالی همچنان ادامه دارد که اخیرا ارتش آمریکا عملیات هوایی گسترده ای را علیه طالبان در ولایت هلمند به اجرا گذاشته است. گزارش ها حاکی است در حمله روز شنبه به مواضع طالبان دست کم ۴۰ شبه نظامی کشته شده اند.

با این حال شبه نظامیان توانسته اند با وجود این حملات سنگین، به فعالیت خود ادامه داده و حملاتی از این دست را انجام دهند. گفتنی است ولایت هلمند از ناامن ترین مناطق افغانستان طی ۱۴ سال اشغال افغانستان توسط نظامیان ناتو بوده است، به طوری که تنها ارتش انگلیس در این سال ها ۴۰۰ نظامی خود را در درگیری و انفجارها از دست داده است.

کد N935486

وبگردی