آفتاب

پسر دیکتاتور سابق فیلیپین به دنبال کاندیداتوری‌ ریاست جمهوری

پسر دیکتاتور سابق فیلیپین به دنبال کاندیداتوری‌ ریاست جمهوری

پسر دیکتاتور سابق فیلیپین که هم نام پدرش است امروز(چهارشنبه) از احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده که می تواند موجب بازگشت سیاسی خانواده او شود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فردیناند مارکوس جنر که با نام "بونگ‌بونگ" مشهور است اظهار کرد، به دنبال دومین دور سناتوری خود نبوده و هدفش رسیدن به "یک منصب عالی تر" است که در فیلیپین می تواند منصب ریاست جمهوری یا معاون رئیس جمهور باشد. وی که 57 سال دارد، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مذاکراتی که من با گروه های مختلف و دیگر افراد داشتم حقیقتا متمرکز بر منصبی عالی تر بوده است.

وی در پاسخ به این که آیا کاندیدای ریاست جمهوری یا معاون رئیس جمهور خواهد شد گفت: در حال حاضر خیلی سخت است که در این مورد تصمیم بگیرم.

پدر وی که نامش فردیناند مارکوس سنر بود، تا سال 1986 به مدت دو دهه بر فیلیپین حکمرانی کرد اما در این سال میلیونها نفر از مردم فیلیپین در قالب انقلاب مشهور "قدرت مردم" دست به قیام علیه حکومت او زدند.

پس از آن خانواده مارکوس به آمریکا فرار کردند و او در سال 1989 در حالی که در هاوایی در تبعید بود جان باخت.

با این حال بقیه خانواده او به رهبری مادرش ایملدا در سال 1991 به فیلیپین بازگشت و یک بازگشت سیاسی موفقیت آمیز را تجربه کرد هر چند که او و همسرش متهم به دزدیدن بودجه کشور و نظارت بر نقض گسترده حقوق بشر شده بودند.

"بونگ‌بونگ" مارکوس درسال 2010 توانست به نمایندگی سنای فیلیپین برسد. این برای نخستین بار از زمان درگذشت پدر او بوده که یک عضو از این خانواده حائز یک سمت منتخب کشوری می شود.

همچنین مارکوس مادر نیز که از بابت سبک زندگی پر زرق و برقش مشهور است ازسال 2010 تا کنون نماینده پارلمان بوده و نمایندگی پایگاه حامی همسرش در استان ایلوکو نورته در شمال فیلیپین را بر عهده داشته است.

ایملدا که اکنون 86 سال دارد، اغلب از تمایلش برای آن که پسرش ریاست جمهوری را به خانواده آنها بازگرداند سخن گفته است.

هر چند که نظرسنجی های عمومی در حال حاضر نشان می دهند که حمایت مردمی چندان از مارکوس جنر برای ریاست جمهوری وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N935359

وبگردی