آفتاب
«معاریو» بررسی کرد:

موشک‌های ضد تانک «کورنت» مقاومت؛ بزرگترین تهدید برای تل‌آویو

موشک‌های ضد تانک «کورنت» مقاومت؛ بزرگترین تهدید برای تل‌آویو

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از یک مقام عالی‌رتبه این رژیم اعلام کرد که موشکهای ضد تانک «کورنت» مقاومت در فلسطین بزرگترین تهدید برای نظامیان رژیم اسرائیل است که همواره تلاش می‌کنند وارد غزه شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی «معاریو» با انتشار مطلبی به نقل از یک مقام عالی رتبه این رژیم نوشت: موشکهای ضد تانک «کورنت» مقاومت در فلسطین بزرگترین تهدید برای نیروهای اسرائیلی است که همواره تلاش می‌کنند وارد غزه شوند.

این روزنامه به نقل از یک مقام صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: در حال حاضر، موشک های ضد تانک «کورنت» در نزد گروه های مبارز فلسطینی در غزه در مقایسه با دیگر موشک های ضد تانک، بزرگترین تهدید برای تل آویو محسوب می شود. 

این روزنامه ادامه می دهد: این موشک ها از مدت ها پیش به دست نیروهای فلسطینی در غزه رسیده است و تعداد آنها نیز کم نیست.

در همین راستا، منابع صهیونیست اعلام کردند که موشک های ضد تانک «کورنت» برای اولین بار در جریان جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله در سال ۲۰۰۶ استفاده شدند و یک تانک «مرکاوا» را هدف قرار دادند که به دنبال آن تا شعاع پنج کیلومتری از مکان آغاز عملیات نظامی صهیونیست ها، شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

این روزنامه صهیونیست همچنین می نویسد: اقدام اخیر روسیه در رونمایی از موشک های پیشرفته «کورنت EM» موجب نگرانی شدید مقامات تل آویو شده است، زیرا آنها از اینکه این موشک ها به نیروهای فلسطینی در غزه و یا حزب الله برسد، بسیار هراسانند.

گفتنی است، اولین تجربه موفقیت آمیز استفاده از موشک های ضد تانک علیه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه این رژیم علیه حزب الله صورت گرفت. این موشک در جریان این جنگ، تانک «مرکاوا» که یکی از افتخارهای صنعت نظامی صهیونیست ها محسوب می شود را هدف قرار داد و موجب هلاکت شماری از نظامیان صهیونیست شد. به دنبال همین عملیات بود که شوک هولناکی به نیروهای اسرائیلی در جنگ ۳۳ روزه وارد شد.

در همین ارتباط، «گیورا آیلاند» ژنرال بازنشسته صهیونیست می گوید: در جریان جنگ اخیر با حزب الله به خوبی دریافتیم که نیمه بالای تانک های اصلی ما یعنی تانک های مرکاوا، لقمه چربی برای موشک های «کورنت» لبنانی هاست به طوری که بر اثر اصابت این موشک ها، تعدادی از تانکها با آسیب جدی مواجه شدند.

کد N935273

وبگردی