آفتاب

"منافع قاطع" هند در جهان عرب

"منافع قاطع" هند در جهان عرب

وزیر خارجه هند اعلام کرد، دهلی نو "منافع قاطعی" در جهان عرب دارد و با جدیت به آرمان‌های مختلف خود از جمله راه حل مساله فلسطین-اسرائیل متعهد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایندین اکسپرس، سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند که به قاهره رفته است، گفت: حمایت قاطع و دیرینه ما از آرمان فلسطین حتی در شرایطی که ما به دنبال روابط حسنه با اسرائیل هستیم، دنبال می‌شود. ما از نقش مصر در آتش بس سال گذشته درگیری‌ اسرائیل و ‌غزه تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: ما منافع بسیاری در جهان عرب داریم و شدیدا به اهداف خود متعهدیم. ما از تمایلات مربوط به راه حل مساله اسرائیل فلسطین شدیدا حمایت می‌کنیم.

سواراج در جمع گروهی منتخب از متفکران استراتژیک و سیاستگذار گفت: هند از رشد تروریسم و خشونت فرقه‌ای در این منطقه نگران است و از تلاش‌ها برای مقابله با این چالش حمایت می‌کند.

به گفته این مقام، هند بر لزوم اتخاذ رویکردی بر پایه مذاکره و خروج از فضای بی‌اعتمادی و خشونت به سمت صلح و توسعه تاکید دارد.

وزیر خارجه هند با تاکید بر اینکه منطقه عربی برای هند مهم است، گفت که میلیون‌ها هندی در این مناطق کار می‌کنند و به اقتصاد آنها کمک می‌کنند.

وی افزود: تبادلات سیاسی ما فراوان است و ما شرکای مستحکمی در ساختارهای سیاسی، امنیتی و نیز اقتصادی داریم. اما از همه مهمتر، ما روابطی تاریخی، مردمی، تجاری، بازرگانی، زبانی و ادبی داریم و همین پیوندها ما را متحد می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی هند که به مصر سفر کرده است، هم‌چنین به میدان التحریر در قاهره رفت که در سال 2011 صحنه اعتراضات مردمی برای سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهوری وقت مصر بود.

انتهای پیام

کد N935268

وبگردی