آفتاب

بانک: مخالفان دولت نمی‌خواهند که دولت به موفقیت برسد

بانک: مخالفان دولت نمی‌خواهند که دولت به موفقیت برسد

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مخالفان دولت نمی خواهند و نمی توانند بگذارند که فعالیت های دولت به موفقیت برسد اظهار کرد: مخالفان دولت پیش از دستیابی به توافق به دنبال این بودند که شرایطی فراهم کنند که این توافق به نتیجه نرسد و پس از توافق نیز به دنبال این هستند که آثار این توافق را کمرنگ جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) مرتضی بانک در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان اسلام شهر در همایش نشاط و امید که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که امروز در آستانه سومین سالگرد استقرار دولت تدبیر و امید دولت می تواند کارنامه ارزشمندی از خدمات خود را به مردم شهید پرور ایران اسلامی ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که وضعیت کشور بسیار بحرانی بود و به دلیل محدودیت هایی که در سیاست خارجی و نیز مشکلاتی که در اقتصاد و حوزه های اجتماعی وجود داشت مردم با دیدگاه آینده نگر، گسترده و آرمان خواهی در انتخابات ریاست جمهور مشارکت کردند و دولتی را انتخاب کردند که بتواند به بحران های سیاسی کشور سامان دهد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در آستانه دومین سالگرد دولت یازدهم دولت توانسته است پایه های بخش های بسیاری از خواسته های مردم را بگذارد، اظهار کرد: مهمترین مشکلات موضوع مسائل اقتصادی است که خوشبختانه این مسائل در حال برطرف شدن است. هم دولت و هم مردم مطمئن هستند که اصلاح امور اقتصادی پس از شرایط سختی در دولت های قبل ایجاد شده است نمی تواند به سرعت و در سطح وسیعی اصلاح شود اما جهت گیری ها و گام های اساسی که در این میان باید برداشته شود هم اکنون آغاز شده است.

وی با اشاره به درآمدهای ارزی دولت نهم و دهم با تاکید بر اینکه بالاترین درآمد ارزی در تاریخ درآمدهای نفتی در دولت نهم و دهم حاصل شده است، گفت:‌ در طی این دو سال حدود 700 میلیارد دلار درآمدهای نفتی عاید دولت شد. این در حالی است که با این میزان درآمد کشور در شرایطی قرار گرفت که در زمان آغاز به کار دولت یازدهم تورمی بیش از 42 درصد در اقتصاد کشور ایجاد شده بود.

بانک با تاکید بر اینکه در مدیریت کشور اتکا به خرد جمعی ،‌تخصص و تصمیم گیری ها و همچنین به کارگیری نیروهای کارآمد و مدیرانی که توان اعمال سیاست های اعلامی را دارند از مهمترین اصول است، خاطر نشان کرد: متاسفانه رفتارهای گذشته تصمیمات شخصی بر مبنای عوام فریبی اتخاذ می شد و افرادی که در روند تصمیم گیری دخالت داشتند که دارای تبحرلازم نبودند.

وی اظهار کرد: شعارزدگی و خرافه گرایی که عموما با مبانی اسلامی هم خوانی نداشت باعث شد که سرمایه های کشور به سمتی برود که هزینه های بسیار زیادی بر دوش دولت قرار بگیرد اما این هزینه‌ها دارای ثمراتی نباشند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه چنانچه تصمیمات دولت برای امروز باشد ولی ممکن است دلخوشی برای مردم ایجاد شود اما در بلندمدت تاثیرات آن از بین می رود، اظهار کرد: بدهی به بانک ها محدودیت و صادرات نفت و تورم از جمله مواردی است که به واسطه بی سامانی در کشور در سالهای گذشته ایجاد شده است و چنانچه این شرایط تا به امروز ادامه پیدا می کرد نرخ تورم 42 درصد سال 92 به 60 الی 80 درصد در سال 94 نیز افزایش پیدا می کرد.

وی تصریح کرد: تلاش های شدید و نیز تصمیمات خردمندانه دولت یازدهم اکنون نرخ تورم در کشور به کمتر از 4 درصد رسیده است. همچنین میزان رشد اقتصادی که در سال 91 منفی 6/5 در صد بود امروز به مثبت 3 درصد تغییر پیدا کرده است. اینها در حالی که قیمت نفت به بشکه ای کمتر از 40 دلار رسیده و درآمدهای کشور نیز به یک سوم کاهش پیدا کرده است و کشور همچنان در تحریم به سر می برد.

بانک با انتقاد از شیوه تصمیم گیری در دولت های گذشته و شرایط اقتصادی کشور در آن سالها خاطر نشان کرد: چنانچه به آمارها دقت کنیم در می یابیم که در تصمیم گیری های گذشته،‌ بی تدبیری انجام شده است و به تخصص به آینده کشور توجه کمتری شده و صرفا برای مصالحی گذرا و تا حدودی عوام گرایانه ای تصمیمات اتخاذ شده است.

وی افزود: نتیجه این کار، ایجاد فسادهایی می‌شود که نمونه آن موضوع فردی است که 2/6 درصد از درآمدهای کشور برده و امروز نیز کسی نمی تواند از آن درآمدها باخبر شود.

به گزارش ایسنا ، بانک در بخشی دیگر از صحبت های خود با تاکید بر اینکه برنامه های اقتصادی برنامه هایی مبنایی و زمان بر است ، خاطر نشان کرد: امروز بحث تورم محدود شده است و رشد اقتصادی نیز در حال آغاز شدن است و ان شاء الله پس از تحولاتی که در عرصه سیاست خارجی به وجود آمده است قطعا رونق اقتصادی طی ماه های آتی نتایج خودرا نشان خواهد داد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل مخالفان دولت این اصل را نمی توانند و نمی خواهند بگذارند که فعالیت های دولت به موفقیت برسد گفت: مشکل اساسی مخالفان دولت این است که بتوانند جلوی فعالیت ها و اقدامات موفقیت آمیز دولت را بگیرند.

این عضو دولت یازدهم به دستیابی به توافق هسته‌ای اشاره و ادامه داد:‌ پیش از دستیابی به توافق هسته‌ای، مخالفان دولت از تمام توان خود استفاده کردند تا شرایطی را فراهم آورند که این توافق به نتیجه نرسد. آن‌ها از امکانات بسیاری که در حوزه های مختلف داشته اند از جمله حوزه های رسانه ای، امنیتی و از سوی ارگان های اساسی و تصمیم گیرنده استفاده کردند که موفقیتی در بخش سیاست خارجی به ویژه حوزه هسته‌ای ایجاد نشود چراکه چنانچه چنین موفقیتی حاصل می‌شد این پرسش مطرح می شد که چگونه در طول هشت سال کشور در شرایطی قرار گرفت که شش قطعنامه خانه برانداز صادر شد و کشور در محدودیت های بسیاری قرار گرفت اما این شش قطعنامه به صورت یک جا برداشته شد و کلیه خطوط قرمز مربوط به هسته‌ای به دست آمد و هیچ امتیاز مهمی را نیز واگذار نکرد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: مخالفان دولت نمی توانستند پاسخ دهند که چگونه با آن در آمدهای ارزی و شرایط داخلی کشور به جایی رسید که دولت توانست شش قطعنامه تحمیلی علیه کشورمان را بردارد و علاوه بر تحکیم موقعیت هسته‌ای پژوهش و توسعه را ادامه دهد و منابع اقتصادی کشور از دست عده ای ظالم ستمکار خارجی آزاد کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دومین سیاست مخالفان دولت این بود که پس از اینکه توافق انجام شد همه همت خود را به کار ببرند تا این توافق را تخریب کرده و آثار آن را کمرنگ نموده و تلاش کنند آثار این توافق از ذهن و افکار مردم بی اثر کند.

این عضو دولت یازدهم افزود: مخالفان دولت این هدف را در هر حوزه دیگر از جمله اقتصادی،‌سیاسی و اجتماعی نیز دنبال خواهند کرد چرا که آن‌ها نشان و امیدی که در جامعه وجود دارد را هدف قرار داده اند. آن‌ها نمی خواهند که مردم همچنان به تصمیمات و آینده دولت تدبیر و امید امیدوار باشند.

بانک اظهار کرد: آن‌ها نمی خواهند که نشاط و ثبات در کشور در حوزه های مختلف ایجاد شده است را ببینند و شهد شیرین این اتفاق در کام مردم قرار بگیرد. امروز تمام تلاش و فعالیت شان برای آینده این است که علاوه بر پیگیری اهداف خود شرایطی را فراهم کنند که بتوانند انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تاثیر ویژه ای بگذارند و اهداف خود را عملی نمایند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات می تواند هدف بزرگ مخالفان دولت را خنثی کند، اظهار کرد: آن‌ها علاقه‌مند حضور گسترده مردم نیستند اما مردم متوجه هستند که با حضور گسترده خود در انتخابات اتی می توانند تاثیرگذاری این هدف را از بین ببرند.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی گفت: امروز در حوزه سیاست خارجی به جایی رسیده ایم که هر روز هیأت هایی مهم خارجی متشکل از وزرای خارجه و نیز ورزای اقتصادی به کشور ما می آیند و در آینده نزدیک نیز رئیس جمهور اتریش به کشورمان خواهد آمد. این اتفاقات همه نشان دهنده امنیت کشور در روابط خارجی است.

این عضو دولت یازدهم دربخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سلامت و بهداشت خاطر نشان کرد: اقداماتی که دولت یازدهم با اجرای طرح تحول سلامت انجام داد شرایط بسیار مطلوبی برای مردم ایجاد کرد و گامی مهم در راستای ایجاد رفاه اجتماعی و امنیت و بهداشت برداشت.

بانک با اشاره به تاکید دولت بر تکمیل پروژه های مسکن مهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر پروژه های مسکن مهر که در ابتدای دولت پیشرفت 75 درصدی داشت، به پیشرفت بالغ بر 87 درصد خواهد داشت گرچه دولت با تمام توان به طرح مسکن ادامه می‌دهد به این باور است که برای حل مشکل مسکن راه های اساسی تری را باید طی کند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در پایان با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تعهداتی که دولت یازدهم در سفرهای استانی تا پایان عمر دولت متعهد می شود، خاطر نشان کرد: امروز برخلاف دولت قبل که اعتبارات طرح ها و وعده های دولت مشخص نبود،‌ اعتبار همه طرح ها از منابعی مشخص در نظر گرفته شده است و دولت نیز متعهد شده که تا پایان عمر خود یعنی تا پایان سال 95 تمام تعهدات خود را به اجرا برساند.

انتهای پیام

کد N934953

وبگردی