آفتاب
پنتاگون خبر داد:

ترکیه آماده پیوستن به ائتلاف ضد داعش است

ترکیه آماده پیوستن به ائتلاف ضد داعش است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کار بر روی جزئیات فنی طرح مشارکت ترکیه در ائتلاف مبارزه با داعش به پایان رسیده و این کشور طی چند روز آینده خود را آماده حضور در عملیات های هوایی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، مرکز فرماندهی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که ترکیه در حال حاضر از آمادگی لازم برای مشارکت در حملات هوایی علیه داعش برخوردار بوده و ممکن است تا چند روز آینده به نیروهای ائتلاف بپیوندد.

در همین رابطه، «پیتر کوک» سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون اعلام کرد: آمریکا و ترکیه درباره جزئیات فنی طرح پیوستن کامل دولت آنکارا به ائتلاف ضد داعش توافق کرده اند.

وی ادامه داد: اجرای جزئیات فنی چند روزی به طول خواهد انجامید و ما باور داریم که ترکیه به تعهد خود مبنی بر مشارکت کامل در این طرح پایبند است.

ماه گذشته، ترکیه با واگذاری پایگاه هوایی «اینجرلیک» به هواپیماهای آمریکایی اولین قدم را برای پیوستن به ائتلاف کشورهایی که زیر چتر حمایت واشنگتن به بمباران مواضع داعش می پردازند، برداشت.

کوک با اشاره به ادامه گفتگوها برای کنترل مرز مشترک ترکیه و سوریه، تاکید کرد که واشنگتن و آنکارا هنوز بر سر منطقه امن به توافق نرسیده اند و در مقطع فعلی جا برای پیشرفت همکاری دو کشور وجود دارد.

کد N934907

وبگردی