آفتاب
در پاسخ به اخطار رستمیان؛

ابوترابی‌: اعتبارات سلامت در سال 94 متناسب با قانون بوده است

ابوترابی‌: اعتبارات سلامت در سال 94 متناسب با قانون بوده است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:‌ باید درآمدهای اختصاصی از درآمدهای عمومی در حوزه بهداشت ودرمان جدا باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عبدالرحمن رستمیان در اخطاری در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در بسیاری از کشورها صد در صد بیمه پایه تعلق گرفته است البته ما شاهد هستیم که در یکی دو سال اخیر وزیر بهداشت اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده و امروز نزدیک به ده میلیون نفر بیمه شدند، بنابراین اگر می‌گوییم عدالت، این عدالت بوده است .

وی خطاب به پزشکیان که امروز پس از صحبت‌های وزیر نسبت به عملکرد این وزارت‌خانه انتقادی مطرح کرد گفت: دو سال قبل در بیمارستان‌ها وقتی بیماران مراجعه می‌کردند باید اقلام دارویی خود را خارج از بیمارستان تهیه می‌کردند اما امروزاین مشکل برطرف شده است.

این نماینده با تاکید بر این که درآمدهای اختصاصی باید از درآمدهای عمومی جدا شود و نظام هماهنگ پرداخت به طور دقیق اجرایی شود گفت: حتی در بحث زیر میزی اکنون مشاهده می کنیم که اجرای این کار یک سال دوام آورده البته می‌پذیریم که اشکالاتی هم وجود دارد و باید تلاش کنیم این اشکالات برطرف شود.

به گزارش ایسنا، ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: همگی نمایندگان اذعان دارند که قدم‌هایی که در حوزه‌ی بهداشت و درمان برداشته شده اتفاقات خوبی است.

نایب رئیس مجلس افزود: مجموع اعتبارات بخش سلامت در سال 91 و 92 به ترتیب هر کدام 28 هزار و 900 میلیارد تومان، درسال93 ، 42 هزار و 800 میلیارد تومان و در سال 94 مجموع اعتبارات سلامت در کشور 58 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است. در واقع ما متناسب با بودجه و با نگاه به قانون می‌بینیم که عمل شده است.

انتهای پیام

کد N934736

وبگردی