آفتاب

بازدید مدیران هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان از پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کرج

بازدید مدیران هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان از پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کرج

مدیرعامل و جمعی از مدیران هلدینگ‌های کشاورزی و انرژی بنیاد مستضعفان روز یکشنبه اول شهریور94 از پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کرج بازدید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در بخشی از این بازدید که با استقبال میهمانان مواجه شد، به منظور اطلاع‌رسانی فعالیت های پژوهشکده جلسه‌ای با حضور دکتر محمد قنادی رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و معاونین وی با مدیر عامل و مدیران هلدینگ انرژی و کشاورزی در مجتمع پژوهشی البرز تشکیل شد.

دکتر قنادی با تاکید بر اینکه اکنون فناوری هسته‌ای وارد زندگی انسان‌ها شده است، به عدم آگاهی عمومی مردم درباره این فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه استفاده از فناوری هسته ای در پزشکی، صنعت، و به خصوص کشاورزی مدرن در سلامت مردم نقش مهمی دارد.

رییس پژوهشگاه افزود: به عنوان مثال کاربرد ایزوتوپ‌ها امکان تولید محصولاتی با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی را فراهم می‌کند. یا پرتودهی بذر باعث می‌شود گیاه در برابر هجوم حشرات مقام شده و نیازی به سمپاشی با مواد شیمایی نباشد.

دکتر قنادی در ادامه تصریح کرد: هر ساله 25درصد محصولات کشاورزی در کشور فاسد می‌شود که می‌توان با پرتودهی و استفاده از اشعه گاما و ایجاد تغییرات با بهره‌گیری از فن آوری هسته ای میزان خسارت را به حداقل ممکن رساند.

در ادامه این جلسه دکتر مقیسه، رییس پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کرج ضمن معرفی توانمندی‌های این پژوهشکده، از دستاوردهایی نظیر مقابله با آفت کرم گلوگاه انار، تولید و معرفی رقم برنج تابش و پویا، رقم برنج مقاوم در برابر خشکی و شوری و همچنین فعالیت در حوزه آبزیان از آمادگی این پژوهشکده برای همکاری در حوزه‌های مورد نیاز هلدینگ‌های حاضر اعلام آمادگی کرد.

در پایان بنا به پیشنهاد رییس پژوهشگاه و جمع بندی مدیر هلدینگ کشاورزی مقرر شد کارگروهی در جهت پیشبرد اهداف طرفین تشکیل شود تا هرچه سریعتر پیگیری لازم در خصوص ادامه همکاری انجام شود.

انتهاتی پیام

کد N934608

وبگردی