آفتاب
ابوترابی فرد:

بیش از یک چهارم منابع بودجه کشور در اختیار وزارت بهداشت است

بیش از یک چهارم منابع بودجه کشور در اختیار وزارت بهداشت است

محمدحسن ابوترابی فرد اظهار کرد: بیش از یک چهارم منابع بودجه‌ای کشور در اختیار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و ادامه این روند امکان‌پذیر نخواهد بود و در حالی که با مشکلات جدی در بخش بودجه‌ای مواجه‌ایم اگر به افزایش بهره‌وری توجه نشود نمی‌توانیم مسیر طرح تحول سلامت را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جلسه علنی امروز مجلس طی سخنانی و پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اظهارات مسعود پزشکیان نماینده تبریز و وزیر بهداشت دوره اصلاحات، گفت: امروز باید بپذیریم که پرداخت بیماران در بیمارستان‌ها به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. اما آنچه که دکتر پزشکیان بر آن تأکید داشتند اجرای مصوبات در چارچوب قانون است و سطح بندی نظام ارجاع و پزشک خانواده از موضوعاتی است که در قانون برنامه به ‌آن تأکید شده و باید این اصول رعایت شود.

وی افزود: برخی همکاران ما در استان فارس معتقدند نظام ارجاع تنها در این استان اجرا شده و در سایر استان‌ها این نظام دنبال نمی‌شود. ضمن آنکه باید توجه کنیم وضع امروز بهداشت و درمان با چه هزینه‌ای محقق شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه بیش از 58 هزار میلیاردی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌گفت: در سال 91 بودجه وزارت بهداشت حدود 16 هزار میلیارد تومان بود و در سال 94 این مبلغ به بیش از 58 هزار میلیارد تومان افزایش یافت در حالی که ما با مشکلات جدی در عرصه بودجه‌ریزی کشور مواجه‌ایم و عملاً بخش اعظمی از بودجه کشور در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و آیا می‌دانید چرا مطالبات فرهنگیان و فشار آنها به مجلس افزایش یافته است و چرا موج نارضاتی در میان معلمان و کارمندان بسیاری از وزارتخانه‌های دیگر وجود دارد؟

وی افزود: این نارضایتی‌ها از پرداخت حقوق به خاطر بی‌عدالتی شفاف در برخی وزارتخانه‌هاست و باید بپذیریم که ما با نوعی بی‌عدالتی در نظام پرداخت به خصوص در وزارت بهداشت مواجه هستیم و باید وزیر محترم توجه کنند که نگاه‌ها در کشور باید همه جانبه و چند بعدی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: مدیریت متکی بر منابع راه اداره کشور نیست و مدیریت مبتنی بر دانش و بهره‌وری تنها راه نجات از شرایط کنونی است.

انتهای پیام

کد N934545

وبگردی