آفتاب
سرپرست دادگاه کیفری یک اعلام کرد

ارجاع پرونده قتل معاون وقت وزیر صنعت به شعبه هم‌عرض

ارجاع پرونده قتل معاون وقت وزیر صنعت به شعبه هم‌عرض

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران از ارجاع پرونده قتل معاون وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به شعبه 10 دادگاه کیفری یک برای رسیدگی مجدد خبر داد.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نقض رأی پرونده قتل صفدر رحمت‌آبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی دیوان عالی کشور و تعیین شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد به این پرونده، گفت: دیوان عالی کشور رأی صادره از سوی شعبه 74 دادگاه کیفری را نقض کرد تا پرونده در شعبه هم عرض مجدداً رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شعبه 10 دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی قربانزاده برای رسیدگی مجدد به این پرونده تعیین شده است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران درباره زمان برگزاری جلسات دادگاه، خاطرنشان کرد: زمان رسیدگی مجدد به این پرونده بستگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران دارد؛ زیرا باید پرونده خوانده شده و نقایصی که مورد نظر دیوان عالی بوده برطرف شود.

به گزارش ایسنا، معاون وقت پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت 19 آبان 92 در حوالی میدان سبلان به قتل رسید.

سخنگوی قوه قضاییه 11 آذر 92 از شناسایی ضاربین معاون وزیر صنعت خبر داد و گفت: در این پرونده دو نفر که زن و شوهر هستند به اتهام مباشرت و معاونت در قتل بازداشت شده‌اند.

وی تاکید کرد که قتل معاون وزیر صنعت امنیتی و سیاسی نبوده بلکه موضوع کاملا شخصی بوده است. در نهایت با نظر هیات قضایی پرونده، مرد به قصاص و همسرش به 15 سال حبس محکوم شدند.

در نهایت پس از ارجاع این پرونده به دیوان عالی کشور، دیوان حکم صادره را نقض کرد تا پرونده در شعبه هم عرض مجدداً رسیدگی شود.

انتهای پیام

کد N934536

وبگردی