آفتاب

پرچم‌های فلسطین و واتیکان در سازمان ملل به اهتزاز در می‌آید

پرچم‌های فلسطین و واتیکان در سازمان ملل به اهتزاز در می‌آید

فلسطین و واتیکان قصد دارند در اقدامی که قطعاً با خشم رژیم صهیونیستی روبه‌رو می‌شود، پرچم‌های خود را در زمان سفر ماه آتی پاپ فرانسیس در مقر سازمان ملل به اهتزاز درآورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حامیان این ایده امید دارند که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را پیش از ورود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تصویب کنند.

درخواست فلسطین ارائه شده است و یک پیش‌نویس از قطعنامه‌ای که قرار است امروز چهارشنبه به صورت عمومی منتشر شود، به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده است. این قطعنامه به کشورهای ناظر غیرعضو که تنها دو مورد است (فلسطین و واتیکان)، اجازه می‌دهد تا پرچم‌های خود را در کنار 193 کشور دیگر به اهتزاز درآورند. ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالف به رسمیت شناختن "کشور فلسطین" هستند و می‌گویند که این اقدام تلاش‌ها برای یک توافق صلح را تضعیف می‌کند.

با این حال این روند از زمان حمله خونبار سال گذشته رژیم اسرائیل به غزه متوقف شده است.

بسیاری از کشورها حمایت خود را از تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده‌اند که واتیکان یکی از آنهاست. واتیکان ماه مه رسماً در اولین معاهده رسمی و دو جانبه، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به این خبر گفت که «ناامید» شده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفر سال 2014 خود به سرزمین‌های اشغالی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را «رئیس‌جمهور کشور فلسطین» خطاب کرد.

واتیکان همچنین در سال 2012 به ارتقای وضعیت فلسطین به یک کشور ناظر غیرعضو رای مثبت داد. هیات آنها فوراً پرچم خود را در این مجمع به اهتزاز درآوردند.

انتهای پیام

کد N934535

وبگردی