آفتاب

سوریه: اظهارات اولاند نتیجه تفکر استعماری است

سوریه: اظهارات اولاند نتیجه تفکر استعماری است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور فرانسه مبنی بر بی‌اثرسازی بشار اسد در روند سیاسی سوریه، این اظهارات را ناشی از تفکر استعماری اولاند خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در واکنش به این اظهارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوریه به شدت موضعگیری اخیر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه درباره بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اظهارات اولاند نتیجه تفکر استعماری وی است که به خود اجازه می‌دهد حق انتخاب مردم کشورها را برای تامین منافع خود تصاحب کند.

اولاند در نشست سفرای فرانسه در پاریس مدعی شده بود که "برقراری صلح در سوریه تنها با بی‌اثر سازی اسد در روند سیاسی سوریه ممکن خواهد شد و باید از گسترش تروریست‌ها جلوگیری کنیم ولی این به معنای بقای اسد نیست."

رئیس جمهور فرانسه در این نشست افزود: آغاز گفتگو به شرط اجرای چند شرط ممکن است اول آنکه اسد خنثی و بی اثر شود و دوم آنکه به گروه‌های "مخالف میانه‌رو " به ویژه اهل تسنن و کردها تضمین‌های خوبی داده شود و سوم آنکه ساختار و نهادهای دولتی و نیز وحدت سوریه حفظ شود.

انتهای پیام

کد N934533

وبگردی