آفتاب

رنتزی: تلاش‌ برخی برای تشدید تنش‌ها میان روسیه و اتحادیه اروپا اشتباه است

رنتزی: تلاش‌ برخی برای تشدید تنش‌ها میان روسیه و اتحادیه اروپا اشتباه است

نخست‌وزیر ایتالیا گفت، تلاش‌های برخی از کشورهای اروپایی در دامن زدن به بن‌بست میان روسیه و اروپا یک "اشتباه تراژیک" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "متئو رنتزی"، نخست‌وزیر ایتالیا به تعهدات کشورش برای مذاکره در عرصه بین‌الملل تاکید کرد و گفت که معتقد است رم نقش ارزنده‌ای در سیاست بین‌الملل ایفا می‌کند.

وی در جریان سخنرانی در سی و ششمین سالگرد نشست دوستی میان مردم در ریمینی، ایتالیا گفت: برخی کشورها که اخیرا به اتحادیه اروپا پیوسته‌اند، به دنبال تقابل با روسیه هستند. این یک اشتباه تراژیک و فاحش است. اروپا نمی‌تواند براساس تقابل با بزرگترین همسایه خود رشد کند.

متئو رنتزی همچنین به توضیح این مساله پرداخت که اکثر مشکلات جدی اقتصادی که روسیه در حال حاضر با آن مواجه است به خاطر تحریم‌ها نیست بلکه به خاطر قیمت 40 دلاری نفت در هر بشکه است.

روابط میان مسکو با غرب در پی بحران اوکراین و درگیری‌ها ر شرق این کشور به وخامت گذاشته است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا چندین بار به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه پرداخته‌اند در پاسخ نیز روسیه به اعمال تحریم در واردات مواد غذایی از کشورهایی که به اعمال این تحریم‌ها علیه مسکو دست زده‌اند، پرداخته است.

انتهای پیام

کد N934371

وبگردی