آفتاب

کوثری: دولت لایحه ندهد، مجلس برای بررسی برجام، طرح می دهد

کوثری: دولت لایحه ندهد، مجلس برای بررسی برجام، طرح می دهد

میزان نوشت:اعضای کمیسیون ویژه مفاد برجام را از روی متن ترجمه شده وزارت امور خارجه بررسی می کند به این دلیل که برای بررسی نهایی در نشست با اعضای تیم مذاکره کننده بتوانیم بر اساس متن مشترک نتیجه بررسی ها را ارائه دهیم.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس  در مورد نحوه بررسی برجام در این کمیسیون اظهار کرد: بنده به کمیسیون پیشنهاد دادم که متن برجام را به صورت موضوعی به این معنا بندهای مربوط به تحریم ها، تحقیق و توسعه، حوزه دفاعی و... به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه اعضای کمیسیون ویژه به صورت فشرده در سه هفته تعطیلات مجلس به فعالیت خود دراین زمینه ادامه خواهند داد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ترجمه متن برجام تاکید کرد: اعضای کمیسیون ویژه مفاد برجام را از روی متن ترجمه شده وزارت امور خارجه بررسی می کند به این دلیل که برای بررسی نهایی در نشست با اعضای تیم مذاکره کننده بتوانیم بر اساس متن مشترک نتیجه بررسیها را ارائه دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد نحوه بررسی متن برجام قبل از ارسال لایحه از سوی دولت تصریح کرد: شاید دولت نخواهد به مجلس لایحه برجام را ارسال کند ولی ما می توانیم برای بررسی متن برجام طرح ایجاد کنیم البته هم اکنون درحال بررسی همه جانبه آن بوده و معایب و محاسن آن را بیرون خواهیم آورد وبعد از این که کار آماده شد اگر نیاز به لایحه دولت بود از دولت برای ارسال لایحه مجدد درخواست می کنیم در غیر اینصورت در قالب طرح نتیجه را اعلام می کنیم.

 

17302

کد N934265

وبگردی