آفتاب

شهادت ۷۰ یمنی در حملات ۲۴ ساعت گذشته عربستان

شهادت ۷۰ یمنی در حملات ۲۴ ساعت گذشته عربستان

منابع آگاه روز سه شنبه از کشته شدن دست کم ۷۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان و درگیری ها در مناطق مختلف یمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در استان الیبضاء باعث کشته شدن دست کم ۴۰ نفر شد و در منطقه «مکیراس» واقع در حد فاصل استان البیضاء و أبین نیز ۱۵ نفر از نیروهای کمیته مردمی و ۶ شهروند در درگیری ها و حملات هوایی کشته شدند.

بر این اساس جنگنده های عربستان استان مأرب را نیز هدف قرار دادند که طبق اعلام منابع محلی دست کم ۱۳ نفر در در حملات هوایی و درگیری ها در مناطق مرزی صنعا و مأرب کشته شدند. در استان «اب» واقع در مرکز یمن نیز کمیته های مردمی از کشته شدن ۱۸ نفر از نیروهای انصارالله و دو نفر از نیروهای خود خبر دادند.

همچنین منابع محلی اعلام کردند در درگیری اطراف صنعا ۱۲ نفر کشته شدند. طبق این گزارش جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان محل تجمع نیروهای انصارالله در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد فعالیت های خود در شهر عدن را بعد از حمله به کارمندانش به حالت تعلیق درآورده است. «ریما کمال» سخنگوی صلیب سرخ در یمن تصریح کرد: افراد مسلح روز دوشنبه به دفتر محلی ما در عدن حمله و با سلاح کارمندان ما را تهدید کردند، به همین خاطر ما فعالیت های خود را در عدن به صورت موقفت به حالت تعلیق درآوردیم.

گفتنی است افراد مسلح ناشناس با حمله به دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر عدن با تهدید کارمندان آن تعدادی خودرو و پول نقد به سرقت بردند.

کد N934126

وبگردی