آفتاب

مفتی قدس:‌ مساله فلسطین نیازمند حمایت عربی بیشتری است

مفتی قدس:‌ مساله فلسطین نیازمند حمایت عربی بیشتری است

مفتی قدس با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای کوچک نشان دادن مساله فلسطین صورت می‌گیرد، گفت که مساله فلسطین نیازمند حمایت‌های عربی بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، شیخ محمد حسین، مفتی قدس در سخنانی گفت: مردم فلسطین برای حفظ قدس و مقدسات آن و خاک فلسطین و حقوق قانونی تمامی آحاد مردم فلسطین پایدار هستند و مردم فلسطین در جبهه مقدم امت اسلامی در دفاع از کرامت و تمدن و مقدسات آن به شمار قرار دارند.

مفتی قدس درخصوص نقش کشورهای عربی در حمایت از مساله فلسطین گفت: موضع گیری‌هایی از سوی کشورهای عربی صورت می‌گیرد، اما ما می‌خواهیم که این حمایت‌ها بیشتر شود چرا که به عنوان مثال سیاست‌های حمایت مالی یا حمایت کلامی کافی نیست. ما نیازمند حمایت امت عربی هستیم، چرا که مساله فلسطین صرفا یک مساله متعلق به خود فلسطین نیست، بلکه مساله‌ای مربوط به امت عربی و اسلامی است، چرا که ابعاد عقیدتی و دینی و تاریخی خود را دارد و امانتی بر عهده تمام امت است.

وی در خصوص تاثیر شکل گیری گروه‌های تندرویی چون داعش بر مساله فلسطین عنوان کرد: یقینا هر فتنه‌ای در جهان عربی و اسلامی و هر جنگی بر مساله فلسطین تاثیر دارد، چرا که توانایی‌های ملت‌های عربی و اسلامی را دچار فرسایش می‌کند و دولت‌ها و کشورها را وارد بحبوحه تجزیه می‌کند و این امر بر وضعیت مساله فلسطین تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N934025

وبگردی