آفتاب

تحلیلگر آلمانی: اروپا باید با روسیه مذاکره کند

تحلیلگر آلمانی: اروپا باید با روسیه مذاکره کند

یک کارشناس آلمانی معتقد است، اروپا باید با روسیه برای تبدیل کردن خطر به صلح و ثبات بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پروفسور مایکل اشنایدر، کارشناس روابط بین‌الملل درباره روابط آلمان و روسیه می‌گوید، برلین و مسکو تاریخ مشترک طولانی با یکدیگر دارند و اکثر شهروندان آلمانی تمایلی به افزایش تنش‌ها با این کشور ندارند.

اشنایدر در ادامه درباره نقش آمریکا در افزایش تنش‌ها عنوان می‌کند: من معتقدم آمریکا تمایل شدیدی به تحریک اتحادیه اروپا به ویژه آلمان برای درگیری با روسیه دارد و اول از همه این کار را با وابسته کردن آنها به منابع انرژی آغاز کرده است.

اشنایدر می‌گوید: ترس روسیه از یک محاصره جدید نظامی قابل درک است و ریشه‌های تاریخی دارد. به همین دلیل است که اگر غرب به منافع امنیتی روسیه احترام بگذارد و روابط مبادلاتی دو جانبه را توسعه بخشد شرایط ساده‌تر و آسان‌تر خواهد شد. با این حال آمریکا تمایل دارد تا «امپریالیسم دلار نفتی» خودش را تضمین کند. یک اتحاد اقتصادی مشترک بین اروپا و اوراسیا با تهدید هژمونی آمریکا می‌تواند به کابوس آن تبدیل شود.

اشنایدر خاطرنشان می‌کند، تراژدی جنگ اوکراین ضرورت انتخاب این کشور بین دو بلوک اقتصادی است: اتحادیه اروپا یا روسیه. برای روسیه این مرگبار خواهد بود اگر اوکراین به عنوان مهم‌ترین کشور در دروازه‌های آن به غرب بپیوندد.

این کارشناس آلمانی پیشنهاد تشکیل شورای روسیه - ناتو و دعوت از روسیه برای پیوستن مجدد به کشورهای جی8 را پیشنهاد می‌کند.

وی ادامه داد، کشورهای غربی باید به تحریم‌ها علیه روسیه پایان دهند چراکه این تحریم‌ها راه مناسبی برای به زانو درآوردن مسکو نیست.

انتهای پیام

کد N933995

وبگردی