آفتاب

دیدار وزیر امور خارجه غنا با لاریجانی

دیدار وزیر امور خارجه غنا با لاریجانی

هاناسرواتنه وزیر امور خارجه غنا عصر امروز (سه‌شنبه) با علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری های دولتی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا در سال های اخیر گفت:‌ با توجه به تبادل هیات‌های بلندپایه میان دو کشور در سال‌های اخیر،‌ بسترهای لازم برای توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و غنا فراهم شده است که باید از آن‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

وی افزود:‌ سیاست ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دوستانه خود با کشورهای آفریقایی از جمله غنا بوده و در همین راستا مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای تسهیل و تسریع همکاری های دولتی و بخش خصوصی دو کشور را دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود همکاری اقتصادی و تجاری را از جمله مهمترین زمینه های همکاری میان ایران و غنا دانست و گفت:‌جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در سال‌های اخیر در زمینه های مختلف از جمله سدسازی، تولید برق و کشاورزی صنعتی داشته است که می تواند این تجربیات را در اختیار غنا قرار داده و متقابلا از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی غنا استفاده نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به تفاهم نامه ای امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و غنا اشاره کرده و گفت:‌ قراردادهای همکاری خوبی میان دو کشور امضا شده که امید است در فضای جدید روابط دو کشور و با توجه گفت‌وگوهای سازنده مقامات ایران و غنا گام های موثری برای اجرایی کردن این تفاهمنامه برداشته شود.

وی همچنین گفت:‌ رایزنی در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای اقتضای گفت‌وگو و تبادل نظر بیشتری میان مقامات دو کشور را دارد.

انتهای پیام

کد N933977

وبگردی