آفتاب
در دیدار یک مقام وزارت خارجه چین با ولایتی مطرح شد:‌

مسیر روابط تهران و پکن به سمت ثبات در منطقه می‌رود

مسیر روابط تهران و پکن به سمت ثبات در منطقه می‌رود

در دیدار عصر امروز مدیرکل آسیای غربی و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع پیرامون تعامل ایران و چین و همکاری جهت افزایش ثبات و امنیت در منطقه گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در این دیدار دیدار تاکید کرد: ایران و چین در حوزه‌های مختلف و متنوع روابط راهبردی دارند و هر دو کشور به طور مستقل برای ادامه روند توسعه همکاری‌ها تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: هر چند در دوره‌هایی از تاریخ این امکان وجود نداشت ولی خوشبختانه امروز با تمام استقلال و اراده در این مسیر گام بر می‌داریم.

ولایتی با بیان این که مسوولان جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش روابط تهران - پکن گفت: در چین هم همین نگاه وجود دارد و ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و هم‌چنین رفت و آمدهای مقام‌های دو کشور که در سطوح مختلف صورت می‌گیرد موید همین موضوع است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به موضوع ساخت جاده ابریشم خاطرنشان کرد: در این زمان طرح‌هایی وجود دارد و ما نیازمند یافتن مسیرهای مناسب هستیم و قطعا نیازمند یافتن مسیرهای امن و باثبات هستیم. هم‌چنین باید تاکید کنیم در منطقه ایران زمینه همکاری‌های جدی وجود دارد.

در بخش دیگری از این دیدار دنگ لی ایران را دوست ارزشمندی برای چین دانست و افزود:‌ بعد از توافق شرایط مناسبی ایجاد شده و روابط دو کشور بیش‌ از گذشته در حال پیشرفت است.

او ادامه داد: ما و ایران به طور مستقل برای پیمودن مسیر توسعه تصمیم می‌گیریم و این امر می‌تواند در جهت صلح و ثبات جهان بسیار مهم باشد.

مدیرکل آسیای غربی و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین تاکید کرد:‌ ایران کشور بزرگ و تاثیرگذار منطقه است و باید دو کشور همکاری‌های بیش‌تری با یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام

کد N933824

وبگردی