آفتاب

نگرانی آمریکا از توانمندی موشک‌های کره‌شمالی برای هدف گرفتن هاوایی

نگرانی آمریکا از توانمندی موشک‌های کره‌شمالی برای هدف گرفتن هاوایی

رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا اذعان کرد، موشک‌های کره‌شمالی قادرند تاسیسات نظامی آمریکا در هاوایی را هدف گیرند و این مساله باعث نگرانی واشنگتن شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال مارک ولش، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: اخبار رسانه‌ها حاکی از آن است که کره‌شمالی موشک‌هایی دارد که می‌تواند ساحل غربی آمریکا را هدف گیرد اما من روزانه این اخبار را دنبال نمی‌کنم. اما کره‌شمالی قطعاً موشک‌هایی دارد که می‌تواند جزایر هاوایی و تاسیسات نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را هدف گیرد. این مساله ما را نگران می‌کند.

اوایل سال جاری میلادی گزارش شد که کره‌شمالی موشک بالستیک میان‌برد ارتقاء یافته‌ای را پرتاب کرد. موشک ارتقاء یافته «نودونگ» با برد 3000 کیلومتر از ساحل شرقی کره‌شمالی به سمت دریای ژاپن پرتاب شد.

به گزارش رسانه‌های کره‌جنوبی، کره‌شمالی علاوه بر این موشک بالستیک میان‌برد سامانه موشکی ایجاد کرده که می‌تواند موشک‌های دوربرد را پرتاب کند.

ژنرال ولش گفت: نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از حمایت از کره‌جنوبی سه بمب‌افکن B-2 به گوآم ارسال می‌کند.

انتهای پیام

کد N933737

وبگردی