آفتاب

برنده نخل طلا فیلم وسترن می‌سازد

برنده نخل طلا فیلم وسترن می‌سازد

«ژاک اودریار» کارگردان فرانسوی برنده نخل طلای 2015 از ساخت اولین فیلم انگلیسی زبان خود در ژانر وسترن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «اودیار» که امسال با فیلم «دیپان» موفق شد جایزه بهترین فیلم شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن را به دست آورد، در گفت‌وگو با رادیو فرانسه از ساخت اولین فیلم انگلیسی زبان خود با بازی «جان سی. رایلی» خبر داد.

این فیلم جدید وسترن براساس رمان «خواهران و برادران» نوشته«پاتریک دوویت» نویسنده کانادایی ساخته خواهد شد و داستان آن درباره دو برادر است که برای به قتل رساندن یک کاشف طلا در کالیفرنیا استخدام می‌شوند اما زمانی که از اورگان به سانفرانسیسکو سفر می‌کنند در می‌یابند مردی که قصد قتل او را دارند پیشنهاد بهتری برای آنها دارد.

رمان «خواهران و برادران» تاکنون جوایز ادبی فراوانی را در کانادا کسب کرده است و نامزدهایی جایزه معتبر بوکر نیز بوده است.

«اودیار» در گفت‌وگو با رادیو فرانسه عنوان کرد که فیلم جدیدش نیز مضمونی مشابه با فیلم «دیپان» دارد که امسال جایزه نخل طلای بهترین فیلم کن را کسب کرد.

او که به عنوان برترین کارگردان مؤلف در بین سینماگران فعلی سینمای فرانسه شناخته می‌شود، با فیلم «پیامبر» در سال 2009 به اوج شهرت رسید و جایزه بزرگ جشنواره کن را کسب کرد.

وی همچنین تاکنون دو بار برنده جایزه‌های سزار بهترین کارگردان و بفتای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان برای فیلم‌های «ضربان قلب من متوقف شده» (۲۰۰۵) و «پیامبر» (۲۰۰۹) شده‌است.

«اودیار» 63 ساله در این وسترن اولین تجربه ساخت فیلم انگلیسی زبان و همکاری با عوامل هالیوودی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N933678

وبگردی