آفتاب

آمادگی فرمانده ارتش لبنان برای حفظ امنیت بیروت/هیات آمریکایی در لبنان

آمادگی فرمانده ارتش لبنان برای حفظ امنیت بیروت/هیات آمریکایی در لبنان

در حالی که بیروت به علت بحران زباله‌ها شاهد تنش است فرمانده ارتش لبنان با هدف تقویت ارتش کشورش با یک هیات آمریکایی در لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، ژان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان با اندرو ایکسام، جانشین معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه که در راس هیاتی به لبنان سفر کرده است، با حضور دیوید هیل، سفیر آمریکا دیدار کرد.

ایکسام با تاکید بر خواسته آمریکا جهت برآورده کردن نیازهای ارتش لبنان گفت: ما با همکاری هیات‌مان در سفارت آمریکا در بیروت تمایل داریم که لبنان با تهدیدهای موجود نه به تنهایی بلکه با مشارکت آمریکا مقابله کند.

این هیات آمریکایی همچنین با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و تمام سلام، نخست‌وزیر و سمیر مقبل، وزیر دفاع و جبران باسیل، وزیر خارجه دیدار کرد.

از سوی دیگر، فرمانده ارتش لبنان بر آمادگی کامل جهت حفظ ثبات شهر بیروت و حفاظت از نهادهای قانونی و جلوگیری از تجاوز علیه مردم و دارایی‌هایشان تاکید کرد.

وی در جریان بازدید از مقر نیروی امنیتی بر لزوم حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز و احترام به حق همگان در آزادانه بیان کردن مواضع‌شان تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N933601

وبگردی