آفتاب

نشست العبادی با فرماندهان نظامی صلاح الدین و پیشروی ارتش در این استان

نشست العبادی با فرماندهان نظامی صلاح الدین و پیشروی ارتش در این استان

نخست‌وزیر عراق ضمن بازدید از نیروهای مسلح این کشور در استان صلاح‌الدین و شهرستان بیجی تاکید کرد: آزادسازی بیجی فصلی مهم در پیروزی نهایی علیه تروریسم است.

نخست‌وزیر عراق ضمن بازدید از نیروهای مسلح این کشور در استان صلاح‌الدین و شهرستان بیجی تاکید کرد: آزادسازی بیجی فصلی مهم در پیروزی نهایی علیه تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه عربی پرس، دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق جهت کسب اطلاع از روند عملیات‌های امنیتی و نظامی در آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی و برخی مناطق اطراف آن از نیروهای مسلح این کشور در صلاح‌الدین و بیجی بازدید کرد.

در این بیانیه آمده است: العبادی همچنین نشستی با فرماندهان امنیتی و نظامی و داوطلبان بسیج مردمی داشت و طرح‌های تضمینی جهت ادامه پیروزی‌ها در پالایشگاه بیجی و آزادسازی کامل آن تدوین شد.

العبادی همچنین از روستای "المزرعه" در بیجی بازدید کرد و نشست دیگری را در مقر فرماندهی عملیات برگزار کرد.

این

نخست‌وزیر عراق در جریان این دیدار تاکید کرد: پیروزی در نبرد بیجی و آزادسازی کامل آن بسیار مهم است؛ چراکه آزادی بیجی فصلی مهم در پیروزی نهایی علیه گروهک‌های تروریستی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه به قهرمانی‌های نیروهای مسلح افتخار می‌کند، گفت: ما در حالی که وارد نبرد اصلاحات شده‌ایم اما همان اهمیت را ولو بیشتر به نبردمان با تروریست‌های داعش قائل هستیم. حمایت ما از نیروهای قهرمان‌ عراق کاهش نخواهد یافت و کسی که چنین قهرمانانی و چنین مردمی داشته باشد، حتما پیروز خواهد شد.

در همین حال فرماندهان نظامی عراقی از کلید خوردن عملیات امنیتی گسترده‌ جهت آزادسازی اطراف شهر البغدادی در غرب رمادی خبر دادند.

همزمان منابع محلی عنوان داشتند که داعش 21 تن از نیروهای کم سن و سال خود را به دلیل فرار از جبهه‌های جنگ در الانبار در هنگام حمله نیروهای امنیتی اعدام کرده است. این گروه تروریستی همچنین 16 تن از کارمندان کمیساریای عالی مستقل انتخابات را به ضرب گلوله اعدام کرد.

همزمان منابع عراقی از آزادسازی مناطق غرب شهرستان سامراء در صلاح‌الدین پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش خبر دادند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز از هلاکت یکی از سرکرده‌های داعش که مفتی منطقه الجزیره بود و همچنین هلاکت تعداد زیادی از همراهانش در استان نینوا خبر داد.

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که در استان صلاح‌الدین عراق پیشروی‌های چشمگیری برای نیروهای ویژه عراقی با پشتیبانی بسیج مردمی رقم می‌خورد.

همچنین مرحله جدیدی در تامین امنیت استان تکریت توسط نیروهای امنیتی و بسیج مردمی آغاز شده است.

انتهای پیام

کد N933536

وبگردی