آفتاب
در صحن علنی مطرح شد؛

تذکر نمایندگان به روحانی درباره وظایف شورای نگهبان

تذکر نمایندگان به روحانی درباره وظایف شورای نگهبان

نمایندگان مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور نسبت به وظایف شورای نگهبان تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان دولتی از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

بر این اساس مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران به وزیر ورزش و امور جوانان درباره لزوم رسیدگی جدی به انتخاب مدیریتی در دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تذکر داد.

همچنین فاطمه رهبر و لاله افتخاری نمایندگان مردم تهران در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تسریع در لغو مجوز کنسرت ها و برنامه های اتباع خارجی تذکر دادند.

همچنین فاطمه رهبر نماینده مردم تهران به رئیس جمهور درباره اظهارات وی در خصوص وظایف شورای نگهبان با توجه به سوگند یاد شده از سوی رئیس جمهور و خلاف قانون بودن این اظهارات  و نیز به وزیر راه و شهرسازی درباره رسیدگی به افزایش قیمت بلیت هواپیما در برخی خطوط تذکر داد.

بر این اساس محمد سلیمانی نماینده مردم تهران نیز به رئیس جمهور درباره لزوم تمکین دولت به اصل ۹۹ قانون اساسی و جلوگیری از اظهارات تفرقه انگیز از سوی مسئولین دولتی و نیز به وزیر کشور درباره ممانعت از ارائه مجوز به فعالان سیاسی فعال در فتنه ۸۸ و به وزیر امور وزیر امور خارجه درباره لزوم اشراف کامل به فعالیت سفارت انگلیس در تهران و پیشگیری از دخالت آن در امور داخلی کشور تذکر داد.

زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت ورود اتومبیل های لوکس به کشور تذکر داد.

کد N933398

وبگردی