آفتاب

بهره‌برداری از 503 خانه بهداشت در سراسر کشور

بهره‌برداری از 503 خانه بهداشت در سراسر کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از 503 خانه بهداشت در سراسر کشور در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح خانه بهداشتی درمانی روستای سنگستان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت، 1500 خانه بهداشت در کشور احداث شده که در حال حاضر تعداد خانه های بهداشت کشور به 20 هزار خانه بهداشت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری اقلام دارویی در کشور اظهار کرد: با شروع طرح تحول نظام سلامت داروها و مکمل‌های مورد نیاز خانم‌های باردار و کودکان زیار دو سال تامین شده است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه پیش از شروع طرح تحول نظام سلامت، 30 درصد مناطق در کشور فاقد خانه‌های بهداشت بودند، عنوان کرد: در حال حاضر پزشک در خانه‌های بهداشت تامین و برای هشت میلیون نفر از حاشیه‌نشینان خدمات بهداشتی، کارشناس تغذیه، سلامت روان، دندانپزشک و پزشک در سراسر کشور مهیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان در زمینه تجهیزات بهداشتی و استقرار پزشک هیچ‌گونه کمبودی ندارد گفت: این استان در کوتاه‌مدت توانست تعداد خانه‌های بهداشت را تکمیل و استان را در این خصوص بی‌نیاز کند.

وی در ادامه ضمن تشکر از شورای اسلامی روستای سنگستان در حمایت از بهورزان این روستا، تصریح کرد: با گذشت یک سال و نیم از طرح تحول نظام سلامت، این طرح برکات زیادی را برای مردم در برداشته اما متاسفانه بعضی از افراد از روی بی‌اطلاعی تبلیغ کرده‌اند که طرح تحول نظام سلامت در زمینه بهداشت هدفی ندارد، در صورتی که فعالیت‌های این طرح در حوزه بهداشت بسیار چشمگیر بوده است.

دکتر هاشمی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت بهداشت مدارس کشور اظهار کرد: با آغاز طرح تحول نظام سلامت، در مدارس ابتدایی طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به خوبی انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه شعار وزارت بهداشت "پیشگیری مقدم بر درمان است" یادآور شد: 10 میلیون نفر از افرادی در کشور که توانایی بیمه شدن را نداشتند با آغاز طرح تحول نظام سلامت بیمه شده‌اند.

انتهای پیام

کد N933326

وبگردی