آفتاب

اجرای منع آمد و شد در دیاربکر

اجرای منع آمد و شد در دیاربکر

پس از مرگ سه تن از نیروهای امنیتی ترکیه در حمله اخیر نیروهای حزب کارگران کردستان عراق (پ.ک.ک)، از بعدازظهر 24 اوت در منطقه سیلوان در جنوب شرق استان دیاربکر منع آمد و شد نامحدود اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، منع آمد و شد در سیلوان از 12 شب 24 اوت آغاز شد اما تاریخ پایان آن نامشخص است.

نماینده حزب دموکراتیک خلق در استان دیاربکر درباره آمد و شد وی و اعضای حزبش اظهار کرد، وی به همراه تعدادی از اعضای این حزب از دفتر فرمانداری سیلوان درخواست مجوز کرده تا در عملیات ضدترور استان‌های همجوار حضور داشته باشد اما به دلایل امنیتی این اجازه به آنها داده نشده است.

در پی حملات اخیر پ.ک.ک که در واکنش به حملات هوایی دولت علیه کردها در شمال عراق و جنوب ترکیه افزایش یافته است، شهردار دیاربکر نسبت به احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع هشدار داد.

وی در این باره عنوان کرد: مقامات دولتی دیگر در دیاربکر هیچ قدرتی ندارند و تمام تصمیماتی که در آنکارا اتخاذ می‌شود جنبه جنگی دارد. شرایط به سادگی می‌تواند از کنترل خارج شود و به نقطه‌ای برسد که حتی یک تصمیم مرکزی هم برای آرام کردن اوضاع کافی نباشد.

شهردار دیاربکر با انتقاد از موج اخیر حملات علیه شهرداران و مقامات حزب مناطق دموکراتیک اظهار کرد: ما حتی شمارش شهردارانی را که طی دو هفته بازداشت شده‌اند را از دست داده‌ایم!

وی در ادامه اظهاراتش شرایط فعلی ترکیه را با سال 2012 و موج گسترده بازداشت سیاستمداران کرد مقایسه و شرایط فعلی را به مراتب بدتر توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N933292

وبگردی