آفتاب

صالحی: پس از برجام شاهد حرکت کشور به سمت موفقیت‌های روزافزون خواهیم بود

صالحی: پس از برجام شاهد حرکت کشور به سمت موفقیت‌های روزافزون خواهیم بود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا امروز شاهد دستیابی اندیشمندان و دانشجویان‌مان به خوداتکایی بودیم و از این پس نیز پس از آنکه برجام مسیر مشخص شده خود را طی کرد شاهد حرکت شتابان کشورمان به سمت موفقیت‌های بیشتر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور که در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی جابربن حیان حضور داشت با اشاره به بازدید از نمایشگاهی که در حاشیه این جشنواره برگزار شده بود، تأکید کرد: من در گذشته نیز به آینده کشورمان امیدوار بودم ولی امروز با دیدن خلاقیت‌ها و دست‌ساخته‌های کودکان و نوجوانان کشورم امید بیشتری به آینده کشورم پیدا کردم.

وی با بیان این‌که مستکبرین از استقلال کشور ما واهمه دارند، گفت: زمانی که ما پس از انقلاب فریاد انقلاب سر دادیم مستکبرین نتوانستند استقلال کشورمان را ببینند و به همین دلیل ما را وارد چالش سنگین سیاسی کردند که خوشبختانه ما از آن سربلند بیرون آمدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی دستیابی ایران به انرژی اتمی را یکی از دلایل مهم قدرتمند ظاهر شدن کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که ما خواهان خرید اورانیوم 20 درصد غنی شده از کشورهای دیگر بودیم آنها شروط بسیاری برای ما تعیین کردند و اعلام کردند که زودتر از دو سال و نیم نمی‌توانند این میزان اورانیوم غنی شده را به ما بدهند. با این حال ما توانستیم در داخل کشور با خوداتکایی کمتر از این زمان فناوری‌های لازم را به دست آورده و امروز راکتور اراک با همین اورانیوم غنی شده در داخل کشورمان کار می‌کند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای چالش سنگینی بود که به لطف الهی و اتکا به خود توانستیم سربلند از آن بیرون بیاییم، تأکید کرد: حمایت شما ملت عزیز و اقتدار تیم مذاکره کننده ما کمک کرد تا بتوانیم با سربلندی از این چالش سیاسی که برای ما ایجاد شده بود بیرون بیاییم و من مطمئن هستم که پس از سیر روند برجام شاهد حرکت شتابان کشورمان به سمت موفقیت‌های بیشتر خواهیم بود ولی شرط آن این است که ملت با یکدیگر متحد باشند و منافع ملی را به منافع حزبی ترجیح دهند.

انتهای پیام
کد N933199

وبگردی