آفتاب

یادواره 312 کارمند شهید آذربایجان غربی برگزار شد

یادواره 312 کارمند شهید آذربایجان غربی برگزار شد

یادواره 312 کارمند شهید استان آذربایجان غربی با محوریت مهندس شهید «غلامعلی نیکخواه» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، یادواره شهید مهندس غلامعلی نیکخواه و 312 کارمند شهید آذربایجان غربی با حضور مسئولان و خانواده شهدا در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

در این یادواره سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: برای نورانی ماندن ولایت باید از فرهنگ شهیدان تأسی گرفت. دشمنان ما دشمنان قسم خورده‌ی اسلام هستند که برای شناختن آنها باید از شهدا الگو بگیریم.

سردار خرم شهید غلامعلی نیکخواه را خدمتگذار واقعی و پیرو خالص ولایت خواند و گفت: پایبند بودن شهید نیکخواه به ولایت و دین با وجود تحصیل در آمریکا و فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا نشان از جایگاه و شخصیت والای این شهید بزرگوار دارد.

در ادامه مهدی نیکخواه، فرزند شهید غلامعلی نیکخواه ضمن ابراز علاقه به محل شهادت پدرش، از زحمات برگزارکنندگان این یادواره تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از خانواده شهیدان غلامعلی نیکخواه و ناصر خدایی، هم‌رزم و همکار شهید نیکخواه تجلیل و قدردانی شد.

زندگی‌نامه مهندس شهید غلامعلی نیکخواه

شهید مهندس «غلامعلی نیکخواه» در سال 1328 در شهر «بروجن» یکی از شهرهای استان چهار محال وبختیاری متولد شد. پس از دو سال پدرش را از دست داد و مدتی بعد دوران تحصیلات خود را در «بروجن» آغاز کرد و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 وارد انستیتوی صنایع شیمیایی در تهران شد. پس از گذراندن یک دوره دو ساله به خدمت سربازی اعزام و پس از پایان خدمت در سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان مشغول خدمت شد.

سفر به آمریکا

شهید نیکخواه چون علاقه وافری در امر تحصیل داشت، کار را رها کرده و برای ادامه تحصیلات به آمریکا رفت. پس از چندی که در خارج از کشور به تحصیل اشتغال داشت، برای تسلط به زبان انگلیسی تلاش کرد و رشته خود را به راه و ساختمان تغییر داد و مشغول به تحصیل شد. چون تربیت یافته خانواده‌ مذهبی بود، در مدت اقامت در آمریکا فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا داشت و در برگزاری جلسات سخنرانی و راه‌پیمایی‌های علیه رژیم نقش مؤثری داشت.

در نامه‌هایی که می‌فرستاد، سوغاتی که از ایران می‌خواست قرآن و نهج‌البلاغه بود. او از خانواده ثروتمندی نبود که در ناز و نعمت بزرگ شده باشد. چون خودش مستضعف بود، کاملاً به حال مستضعفین آگاهی داشت. کما اینکه در دوران تحصیلی در خارج برای هزینه تحصیلی خود مجبور بود، شب‌ها با کار طاقت‌فرسا در یکی از پمپ ‌بنزین‌ها و یا کارهای متفرقه دیگر هزینه تحصیل و زندگی خودش را تأمین کند.

او در آمریکا دست از مبارزه با رژیم بر نداشت و بیشتر وقت خود را جهت تکثیر و نشر سخنان امام‌خمینی (ره) صرف می‌کرد. چه شب‌ها که تا صبح کار می‌کرد و روز بعد از درس‌های دانشگاه، تمام‌وقت جهت انتشار و توزیع پیام امام (ره) تلاش می‌کرد. در سال 1358 پس از اخذ دوره مهندسی راه و ساختمان به وطن اسلامی بازگشت و پس از ورود به ایران با توجه به علاقه خدمت به انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شد.

شهادت

پس از آن مسئول دفتر عمران امام و سپس فرماندار شهرستان بروجن شد و در این مدت شبانه‌روز در خدمت مستضعفین منطقه قرار گرفت. با توجه به شناختی که مسئولین امر در مدت خدمت از او بدست آورده بودند به علت نیاز به افراد متعهد در منطقه کردستان، پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی را پذیرفت و بنا به مسئولیت اسلامی خویش به آن منطقه مهاجرت کرد و پس از مدت نزدیک به یکسال خدمت صادقانه در 12 بهمن ماه در شروع دهه فجر در سال 1361 به همراه راننده خود "ناصر خدایی" ، بدست منافقان کوردل و مزدور آمریکایی در بین راه «تکاب» به «مهاباد» در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

کد N933177

وبگردی