آفتاب

وزیر خارجه ترکیه از توافق با آمریکا علیه داعش خبر داد/ کاخ سفید رد کرد

وزیر خارجه ترکیه از توافق با آمریکا علیه داعش خبر داد/ کاخ سفید رد کرد

در حالی که وزیر خارجه ترکیه از توافق با امریکا بر سر اقدامات علیه گروه تروریستی داعش سخن گفت، کاخ سفید با رد این مساله اعلام کرد که اگرچه مذاکرات با آنکارا ادامه دارد اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، ساعاتی پس از آنکه "مولود چاووش اوغلو"، وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور با آمریکا درباره داعش به توافق رسیده است، سخنگوی کاخ سفید این مساله را تکذیب کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت که مذاکرات با ترکیه همچنان ادامه دارد اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

ایالات متحده آمریکا و ترکیه در نظر دارند تا پوشش هوایی برای کسانی که از نظر واشنگتن شورشیان سوری "میانه‌رو" هستند، فراهم کنند که این بخشی از عملیات‌های مذکور است.

دیپلمات‌ها معتقدند که قطع دسترسی داعش به مرز ترکیه تغییردهنده بازی است.

چاووش اوغلو همچنین در سخنان خود گفته بود که حزب اتحاد دموکراتیک کردها در سوریه نمی‌توانند نقشی در «منطقه امن» داشته باشند مگر اینکه سیاست‌های خود را تغییر دهند.

آنکارا نگران است که حزب اتحاد دموکراتیک کردها و متحدان آن بخواهند کردها را در شمال سوریه متحد کنند و نگران است که این رویکرد حس جدایی‌طلبی کردهای ترکیه را تهدید کند.

چاووش اوغلو تاکید کرد: بله درست است که حزب اتحاد دموکراتیک کردها با داعش می‌جنگند اما دلیل جنگ آنها حفظ استقلال و یا وحدت سیاسی سوریه نیست. این غیرقابل قبول است. ما ترجیح می‌دهیم که نیروهای اپوزیسیون میانه‌رو کنترل منطقه امن و یا مناطق عاری از داعش را در مناطق شمالی سوریه در دست داشته باشند، نه این گروه.

انتهای پیام

کد N933174

وبگردی