آفتاب

انصارالله: عربستان و امارات مسئول نفوذ القاعده به یمن هستند/ شروط هادی شروط ریاض است

انصارالله: عربستان و امارات مسئول نفوذ القاعده به یمن هستند/ شروط هادی شروط ریاض است

شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن تاکید بر اینکه "علی محسن الاحمر"، عربستان و امارات نقش زیادی در نفوذ و گسترش القاعده در یمن دارند تاکید کرد که عبدربه منصور هادی نماینده هیچ گروهی نیست و شروطی که از وی نقل می‌شود در اصل شروط عربستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد: علی محسن الاحمر، فرمانده سابق لشکر یکم زرهی یمن و مشاور عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن در امور امنیتی و دفاعی، عربستان و امارات نقش زیادی در نفوز و گسترش القاعده در یمن دارند. وجود القاعده در جنوب بنا به دستورات و درخواست‌های آمریکا و دیگر هم‌پیمانانشان است.

وی تاکید کرد: جدایی طلبان جنوب یمن قوی هستند اما مشروعیتی ندارند و این به القاعده برای گسترش در جنوب کمک می‌کند. ما امیدواریم جدایی طلبان بتوانند خلأ امنیتی در عدن را برای مقابله با القاعده پر کنند.

وی گفت: روش برخورد با القاعده به دو صورت ممکن است یکی در سطح امنیتی و دیگری ادغام آن‌ها در جامعه.

البخیتی درباره شروط اخیر عبدربه منصور هادی برای حل بحران یمن نیز گفت: شروطی که از هادی نقل می‌شود شروط عربستان است؛ چراکه وی نماینده هیچ گروهی در یمن نیست. جدایی طلبان جنوب نیز به هیچ وجه هادی را قبول ندارند.

نصر الدین عامر، عضو هیئت اطلاع رسانی انصارالله نیز گفت: اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن پیش از رفتن به مسقط رفتن به ریاض را به تاخیر انداخت؛ چراکه وی به شروط هادی راضی نبوده است.

وی افزود: ما طرح‌های حل بحران یمن را بطور کامل رد یا تایید نمی‌کنیم بلکه با شروط غیر عملی و ناکارآمد مخالفیم.

انتهای پیام

کد N933162

وبگردی