آفتاب
پورمحمدی:

اقتدار کنونی کشور مرهون اقشار زحمت‌کش جامعه است

اقتدار کنونی کشور مرهون اقشار زحمت‌کش جامعه است

وزیر دادگستری گفت: آنها که زحمت می‌کشند، بنای جامعه را حفظ می کنند و اقتدار کنونی کشور مرهون زحمت های اقشار زحمت کش جامعه است که با صبوری، وفاداری و اعلام حمایت خود از جمهوری اسلامی، نقش مهمی در اقتدار ملی ایفا کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و جمعی از اعضای هیات اجرایی خانه کارگر با وی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با تاکید بر اینکه کارگران سرمایه بزرگی در کشور هستند تصریح کرد: ما در بدنه دولت تلاش می‌کنیم از مشکلات جامعه کارگری کاسته شود و بتوانیم تعهداتمان را به خوبی در قبال کارگران ایفا کنیم.

وزیر دادگستری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: امیدواریم دولت بتواند به وظایف و تعهداتش در قبال اقشار مختلف به ویژه کارگران عمل کند، به ویژه در برابر زحمت‌کشان جامعه و قشر ارزشمند و سرمایه‌های بزرگ این کشور که کارگران هستند.

وی تصریح کرد: عرصه های مختلف تولید، صنعت و خدمات مرهون تلاش‌های بی‌شائبه کارگران و زحمت‌کشان است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه کارگران از جایگاه شغلی و حرفه‌ای ارزشمندی در کشور برخوردار هستند، افزود: ما در جمهوری اسلامی از سرمایه و نیروی کار مجرب و متخصص برخورداریم که علاوه بر ویژگی‌های شغلی اقشار یاد شده این بزرگواران حامی اصلی انقلاب و حافظان کشور و همراهان پر و پا قرص نظام و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه کارگران افرادی با نجابت و متانت هستند، افزود: ما در طول سالیان گذشته حتی پنج مساله کارگری آزاردهنده هم نداشته‌ایم و در این میان اگر کارگران مطالبه‌ای هم داشتند، با نجابت آن را مطرح کردند.

وزیر دادگستری با اشاره به مشکلاتی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند افزود: همانطور که همگان مطلع هستند کارگران با مشکلاتی نظیر میزان دستمزد، پرداخت به موقع حقوق و مشکلات بیکاری و مسایلی نظیر آن روبرو هستند، اما این مشکلات باعث نشده که ما اکنون با مجموعه‌ای با کرامت، نجابت و فرهیخته روبرو نباشیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه کارگران سرمایه بزرگی در کشور هستند افزود: ما در بدنه دولت تلاش می‌کنیم از مشکلات جامعه کارگری کاسته شود و بتوانیم به تعهدات‌مان به خوبی در قبال کارگران عمل کنیم و همانطور که از حقوق کارفرمایان و صاحبان سرمایه و عموم مردم دفاع می‌کنیم، حمایت جدی‌تری نیز نسبت به قشر زحمتکش کارگر داریم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر کار و رفاه اجتماعی از جمله افراد پرتلاش در مورد مسایل کارگری است، افزود: دکتر ربیعی، خود کارگر و کارگرزاده است و برای دولت و جامعه کارگری کشور سرمایه‌ای مهم محسوب می‌شود که با دلسوزی و جدیت مسایل کارگری، تعاونی‌ها و تامین اجتماعی را در هیات دولت پیگیری می‌کند.

وزیر دادگستری ادامه داد: اکنون به دلیل شرایط اقتصادی، کار تولید و اشتغال با مشکلاتی همراه است اما خداوند به برکت صبوری و تحمل و اراده ملت ایران با کمترین هزینه دستاوردهای بزرگی را برای این ملت به ارمغان آورده است.

* به هیچ وجه بر سر آرمان‌ها و اهدافمان معامله نمی کنیم

وی با تاکید بر دستاورد بزرگ دولت و ملت در مصاف با زیاده خواهی مستکبران جهانی اظهار کرد: ما در مذاکرات با زیاده خواهان و قدرتهای جهانی به هیچ وجه بر سر آرمان‌ها و اهدافمان معامله نکردیم و نخواهیم کرد، بلکه با تکیه بر ظرفیت‌های دیگر خود به پیش رفتیم و در مصاف با طرف مقابل توانستیم دستاوردهای مهمی را به دست آوریم.

پورمحمدی با تاکید بر دستاورد مهم مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: رسیدن به برجام و توافقات هسته‌ای و اجرایی شدن این توافق در آینده، دستاورد مهمی در مقابل زورگویان جهانی است که به لطف خدا با هزینه‌ای اندک برای کشور تحقق می‌یابد.

وی همچنین تصریح کرد: ما برای رسیدن به توافق به وجود آمده، نه جنگی را سپری کردیم و نه بحران امنیتی جدی داشته‌ایم بلکه با همت، صبوری و همدلی میان ملت و دولت توانستیم از همه ظرفیت‌های ملی به خوبی استفاده کنیم و این هنر دولت بوده است که در مذاکرات اخیر توانست به بهترین شکل از ظرفیت‌های موجود بهره گیرد و به مصاف قدرت‌های جهانی برود.

وزیر دادگستری یادآور شد: البته در این میان روشن است که همه ما دغدغه این را داریم که طرف مقابل به عنوان یک حیله گر و پیمان شکن نتواند اهداف خود را محقق سازد. ما باید حواسمان جمع باشد و در ادامه کار بتوانیم امتیازات به دست آمده برای کشور را حفظ کنیم و در این میان اگر بتوانیم به نتیجه برسیم باید انسجام و اقتدار داخلی را بیشتر کنیم.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه اقشار زحمت کش کارگر سهم مهمی در استقامت و بدست آمدن توافق هسته‌ای داشتند، افزود: آنها که زحمت می کشند، بنای جامعه را حفظ می کنند و اقتدار کنونی کشور مرهون زحمت های این اقشار زحمت کش جامعه است که با صبوری، وفاداری و اعلام حمایت خود از جمهوری اسلامی نقش مهمی در اقتدار ملی ایفا کردند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا در آینده بتوان با توفیق بیشتر در خدمت رسانی به جامعه کارگری، گام های مهمی در این راستا برداشت.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان باهنر و رجایی تصریح کرد: بنا به رسم قدیمی که از چند سال پس از شهادت شهیدان باهنر و رجایی انجام پذیرفته، ما با دیدار اعضای دولت، هفته یاد شده را گرامی می‌داریم.

محجوب با تاکید بر لزوم پاسداشت زحمت‌کشان عرصه دولت افزود: رسانه‌هایی نظیر رسانه ملی جایشان در چنین جلساتی خالی است و ما به نمایندگی از مردم و طبقه کارگر آمده‌ایم تا از تلاش‌های دولت قدردانی کنیم و در مورد تلاش‌های انجام شده احساس می کنیم که زحمت کشان دولت با مظلومیت همراه هستند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گذشته تصریح کرد: ما در برخی از موارد نظیر نحوه توزیع سهام عدالت و یارانه ها انتقادات جدی به دولت گذشته داشتیم که به عنوان مثال در زمینه هدفمند سازی در کمیسیون اجتماعی ساعت ها بحث کردیم اما هرچه گفتیم پاسخ معکوس گرفتیم.

* تورم سه رقمی در دولت فعلی روند نزولی پیدا کرده و متوقف شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرتفع شدن برخی خلاء ها که در دولت قبل وجود داشت از جمله اقداماتی است که با درایت دولت فعلی در حال رفع شدن است و ما هم اکنون مشاهده می کنیم مسایلی نظیر تورم بالا که در دولت قبلی نزدیک بود به تورم سه رقمی هم برسد، در دولت فعلی روند نزولی پیدا کرده و متوقف شده است.

محجوب با تاکید بر اینکه در دولت گذشته تورم در مورد بعضی از کالاهای پرمصرف به عددی نزدیک تورم سه رقمی رسیده بود افزود: به عنوان مثال ما در زمینه مواد غذایی در اواخر دولت گذشته ۶۷ درصد تورم داشته ایم که رسیدگی به آن و متوقف شدن روند سرسام آور تورم، یکی از هنرهای دولت فعلی است.

دبیرکل خانه کارگر همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه در حل مشکلات جامعه کارگری توجه به بخش هایی نظیر سازمان بازنشستگی مهم است، گفت: این سازمان نعمتی برای افرادی است که کار می‌کنند که باید به آن توجه و اهتمام ویژه داشت و ما در شرایط فعلی شرکت‌هایی داریم که می توان با افراد ماهر و فنی و توجه به تمهیدات قانونی آنان را از ورشکستگی نجات داد.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون تشکیلات خانه کارگر شامل طیف وسیعی است، خاطرنشان کرد: ما اکنون ۲ میلیون خانوار ۴ نفره در کشور داریم که زیر مجموعه تشکیلات خانه کارگر هستند و باید برای رفع مشکلات آنها هم افزایی جدی میان ارکان مختلف کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N933043

وبگردی