آفتاب
/دولت یازدهم؛ استقلال، عزت، غرور ملی/

کریمی اصفهانی: جلوگیری از بی‌احترامی به دین باید اولویت دولت باشد

کریمی اصفهانی: جلوگیری از بی‌احترامی به دین باید اولویت دولت باشد

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار دقت مسئولین در جلوگیری از تجاوز و بی‌احترامی به دین مردم را اولویت اصلی دولت در دو سال باقیمانده می‌داند.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) درباره اولویت اصلی دولت یازدهم در دو سال باقیمانده از عمر دولت اظهار کرد: مسئله‌ای که متاسفانه در همه دولتها مغفول مانده این است که باید بدانیم انگیزه مردم از این که انقلاب کردند چه بوده است. مردم انقلاب کردند چون دغدغه دین داشتند و دولت یازدهم در این دو سال باید اولویت خود را روی این مسئله بگذارد که از تجاوز و بی احترامی به دین مردم جلوگیری کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی برای حفظ انقلاب و تکرار نشدن تجربه مشروطیت و اتفاقاتی که برای فقها افتاد که باعث شد خواسته دینی مردم تامین نشود،‌نباید اجازه دهد که کسی به دین مردم بی احترامی و تجاوز کند. نقش شورای نگهبان هم در قانون اساسی به همین دلیل تعریف شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به صحبتهای اخیر رئیس جمهور درباره شورای نگهبان گفت:‌متاسفانه آقای رئیس جمهور مطلبی را بیان کردند که نه تنها در شأن رئیس جمهور بلکه حتی در شأن یک روحانی هم نیست و جا داشت در هفته دولت این تشنج به جامعه تزریق نمی شد و این مسئله جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از قسمهای رئیس جمهور این است که باید متعهد به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی باشد و حمایت از شورای نگهبان به وضوح مشخص شده است،اظهار عقیده کرد: درست نبود رئیس جمهور که خودش هم یک روحانی است این مسائل را درباره شورای نگهبان مطرح کند چرا که با این حرفها تائید صلاحیت خود رئیس جمهور از سوی شورای نگهبان نیز زیرسوال می رود.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه بزرگان باید دقت داشته باشند تا مخالف مسیر مردم حرکت نکنند،‌عنوان کرد: بهتر بود رئیس جمهور به جای این صحبت ها ،‌درباره اینکه پس از توافق هسته‌ای اجازه نفوذ به بیگانگان و استعمارگران داده نخواهد شد، صحبت می کرد. باید گفته شود که با توجه به جنایتهایی که آمریکا و دیگر استعمارگران از دیرباز تاکنون انجام داده اند و فراموش هم نمی شود،‌به آن‌ها اجازه نفوذ در جمهوری اسلامی داده نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد:‌رسیدگی به وضع معیشت،‌اشتغال و فرهنگ مردم از مسائل دیگری است که دولت باید جزو اولویتهای خود در دو سال باقیمانده از عمرش قرار دهد. به هر حال مردم باید احساس کنند که وضع معیشتشان فرق کرده و بهتر شده است. دولت در دو سال گذشته به خاطر تمرکز روی مسئله هسته‌ای ، کمتر به معیشت مردم توجه داشت و باید دست کم وضع معیشتی مردم را بهبود بخشد.

دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: دولت در سیاست خارجی، بخش سلامت و بهداشت موفقیتهایی داشته که باید از آن‌ها تشکر کرد ولی امیدواریم در دو سال باقیمانده به سایر امور مردم از جمله معیشت و اشتغال توجه ویژه کند. صحبت درباره شورای نگهبان و ایجاد تنش ممکن است این شائبه را در ذهن تداعی کند که دولت نمی خواهد پاسخگوی سوال اصلی مردم درباره وضع اقتصادی باشد.

انتهای پیام

کد N932995

وبگردی