آفتاب
آسوشیتدپرس مدعی شد:

بازرسی تاسیسات هسته ای ایران ماهانه ۱۰.۵ میلیون دلار هزینه دارد

بازرسی تاسیسات هسته ای ایران ماهانه ۱۰.۵ میلیون دلار هزینه دارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد هزینه ماهانه بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای ایران ۱۰.۵ میلیون دلار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس با استناد به سندی محرمانه مدعی شد اقدامات نظارتی ویژه آژانس در مورد فعالیت تاسیسات هسته ای ایران هزینه ای سنگین برای این نهاد بین المللی دارد. بر این اساس هزینه ماهانه بازرسی از تاسیسات ایران ماهانه ۹.۲ میلیون یورو معادل ۱۰.۵ میلیون دلار برای آژانس هزینه برمی دارد.

این خبرگزاری غربی مدعی شد سند محرمانه ای که به دست آورده حاکی است هزینه بازرسی ها در تمام دوران قید شده در توافق جامع هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران به ۱۵۷ میلیون دلار بالغ می شود.

این سند که مربوط به نشست فوق العاده روز سه شنبه است تاکید دارد هزینه های مذکور مربوط به زمان آغاز عملیاتی شدن توافق و بخشی نیز به اجرای کامل آن از هجدهم اکتبر می شود. انتظار می رود هزینه های پیش بینی شده طبق توافق هسته ای برای مدت ۱۵ سال ادامه داشته باشد.

این خبر در حالی از سوی آسوشیتدپرس منتشر می شود که پیش از این انتشار خبری از مفاد توافق محرمانه ایران و آژاانس از سوی این خبرگزاری، با انتقادهای زیادی مواجه شد. آسوشیتدپرس در خبر خود مدعی شد آژانس به ایران اجازه بازرسی از تاسیسات خودش را داده است. با این حال این ادعا از سوی ایران و آژانس تکذیب شد.

کد N932686

وبگردی