آفتاب

احداث نیروگاه هسته‌ای؛ محور مذاکرات سیسی در مسکو

احداث نیروگاه هسته‌ای؛ محور مذاکرات سیسی در مسکو

در آستانه سفر عبدالفتاح سیسی به روسیه، منابع آگاه مصری پیش بینی کردند که در این سفر مقامات دو کشور قرارداد احداث دو رآکتور هسته‌ای در شهر "الضبعه" مصر را امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، به گفته منابع براساس تفاهمی که میان روسیه و مصر صورت گرفته شرکت روسی "روس اتم" از احداث نخستین رآکتور هسته‌ای مصر در شهر ساحلی "الضعبه" حمایت مالی به عمل می‌آورد و دو طرف با تمامی بندهای ویژه این رآکتور برای استفاده از آن در اهداف مسالمت آمیز و تولید انرژی برق توافق کرده‌اند.

پیش بینی می‌شود که قرارداد احداث دو رآکتور هسته‌ای در این شهر طی سفر فردا (سه شنبه) عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به مسکو میان دو طرف امضا شود.

سیسی از فردا سفری سه روزه را به روسیه آغاز و طی این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد.

پیشتر نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده بود که قرارداد تجاری ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای مصر توسط روسیه تا پاییز امسال به امضای دو طرف برسد.

همچنین وزارت برق مصر طی روزهای گذشته مذاکراتی را با مسئولان شرکت روسی در قاهره برای امضای قرارداد ساخت دو نیروگاه با قدرت تولید 2400 مگاوات برق انجام داده است. هزینه این طرح پنج میلیارد دلار است که روسیه آن را خواهد پرداخت و مصر طی دوره‌ای مشخص آن را به روسیه برمی‌گرداند.

انتهای پیام

کد N932123

وبگردی