آفتاب

کاظم جلالی: نباید دستاوردهای توافق هسته ای را کوچک شمرد

کاظم جلالی: نباید دستاوردهای توافق هسته ای را کوچک شمرد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه نباید دستاورد بزرگ توافق هسته ای را نادیده گرفت، گفت: برخی رسانه ها با نگاه های جناحی خاص خود دستاوردهای گذشته و برخی دیگر نیز دستاوردهای امروز را ناددیه می گیرند. در حالی که در این سال ها دستاوردهایی داشته ایم که امروز به این جا رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن همایش های مرکز پژوهش هاي مجلس برگزار شد، با بیان اینکه امروز  اطلاع رسانی رکن بسیار مهمي در عرصه اداره کشور است، اظهار کرد: جامعه ای که خبرنگار را ارجمند بشمارد، در حقیقت به کارآمدی مدیریت آن جامعه کمک می کند. خبرنگاران واسط میان مردم و مسئولان هستند و به خوبی می توانند بازخوردها و پیامدهای تصمیمات مسئولین را به آن ها گوشزد کنند.

نماینده مردم شاهرود در خانه ملت خاطرنشان کرد: خبرنگار برخاسته از متن مردم و پیگیر مطالبات آن هاست بنابراین این قشر به عنوان نماینده مردم نیز باید در جامعه محترم شمرده شود.

وی خطاب به خبرنگاران گفت افزود: با نگاه مبتنی بر امانت داری و بدون دخالت دادن نگاههای سیاسی یا منافع جناحی مطالبات مردم را پیگیری و به مسائل اصلی کشور بپردازید.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت در ادامه یکی از آفات جامعه خبری را نگاه های سیاست زده و مبتنی بر منافع گروهی و جناحی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما برخی رسانه ها در صدد ایفای نقش یک حزب سیاسی اند. در حالی که رسانه، حزب نیست و باید وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را داشته باشد.

 جلالی با تاکید بر اینکه شاید یکی از مهم ترین دلایلی که برخی رسانه ها فکر می کنند باید در قامت یک حزب سیاسی ظاهر شوند، عدم احزاب کارآمد در کشور است، گفت: با اینکه احزاب خود، دارای ارگان خبری هستند اما برخی رسانه ها نیز خواسته یا ناخواسته تبدیل به ارگان غیر رسمی و نانوشته برخی جناح ها می شوند که این اتفاق می تواند به جامعه آسیب بزند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور در ابعاد مختلف در شرایط خوبی قرار دارد. یکی از این موفقیت ها توافق هسته ای است که در ماه های اخیر انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با این توافق، شاهد شکاف بی سابقه ای میان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا بودیم که مرهون مقاومت ملت، رهبری داهیانه رهبر انقلاب، درایت دولت و به کاربردن بهترین شیوه های دیپلماسی از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای بود.

جلالی با تاکید براینکه توافق هسته ای یک گام ملی است و نباید آن را در تار و پود مسائل سیاسی و جناحی قرار دهیم، افزود: ملت ایران با این توافق، توانست هم حقوق هسته ای خود را تثبیت کند و هم حق غنی سازی و احداث نیروگاه را  داشته باشد. امروز در قیاس با گذشته باید ببنیم که چه دستاورد مهمی را بدست آورده و در چه جایگاهی قرار داریم که آن ها مجبور شدند حق ما را به رسمیت بشناسند؟ این موضوع را می توان از حجم اعترافات مقامات آمریکایی از جمله اوباما درک کرد.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: نباید دستاورد بزرگ توافق هسته ای را نادیده گرفته و کوچک بشماریم. برخی رسانه ها با نگاههای جناحی خاص خود دستاوردهای گذشته و برخی دیگر نیز دستاوردهای امروز را می کوبند. در حالی که اینگونه نیست و ما در این سال ها دستاوردهایی داشته ایم که امروز به این جا رسیده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تصریح کرد: نباید دستاوردهای هسته ای را تضعیف کرد.

جلالی با تاکید براینکه در حوزه سیاست داخلی، رسانه ها باید در مسیری حرکت کنند که واقعیت ها به جامعه منعکس شود، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات به قدری در مسائل سیاسی و جناحی غوطه ور می شویم و لمپن ها و لمپنیسم را در فضای کشور برجسته می کنیم که مسائل اصلی، اساسی و مهم مورد غفلت قرار می گیرد. در حالی که رهبر انقلاب بارها هشدار داده اند که نباید مسائل اصلی جای مسائل فرعی را بگیرد و امروز نیازمند این هستیم که بسیاری از مسائل از جمله  مسائل مربوط به توسعه در کشور باید تبدیل به مسائل اصلی شود.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: به جای پر رنگ کردن مسائل سیاسی و جناحی و پرداختن به حاشیه ها از جمله دعوای دو نماینده در صحن علنی مجلس باید خواستار کارآمدی مدیریت کشور شویم.

27220

کد N932107

وبگردی