آفتاب
با 114 هزار دلنوشته برای ضامن آهو

اختتامیه جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) با حضور سفیران 4 کشور برگزار شد

اختتامیه جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) با حضور سفیران 4 کشور برگزار شد

سفرای کشورهای بروندی، نیجریه، سنگال و کومور به همراه همسرانشان در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع)، علاقه‌مندی‌شان را نسبت به گسترش مناسبات فرهنگی و مذهبی با ایران بیان کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) همزمان با ولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع) با اعلام فراخوان سراسری در گروه‌های سنی بزرگسالان 31 سال به بالا، جوانان 16-30 سال، نوجوانان 11-15 سال و کودکان 10-7 سال آغاز و با معرفی 26 برگزیده در سه بخش بین المللی، بومی و سراسری در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به کار خود پایان داد.

این جشنواره که مردمی‌ترین رویداد فرهنگی مذهبی ایران اسلامی با گستره فراملی است در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با معرفی 26منتخب و برگزیده در گروه‌های سنی بزرگسالان31سال به بالا، جوانان16-30سال، نوجوانان11-15سال و کودکان 10-7سال، منتخبین بخش بومی و بین الملل و نفرات شایسته تقدیر از برخی کشورهایی که بیشترین شرکت کننده را در این جشنواره داشتند، خاتمه یافت.

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران شامگاه (یکم شهریور) در مراسم استقبال از سفرای کشورهای بروندی، نیجریه، سنگال و کومور که از فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری جهت حضور در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی نامه‌ای به امام رضا(علیه السلام) به این استان سفر کردند، ضمن خیرمقدم گویی و تبریک دهه مبارک کرامت اظهار کرد: از سفرای کشورهای آفریقایی به همراه همسرانشان و دکتر عمادی پزشک بدون مرز جمهوری اسلامی ایران به جهت پذیرفتن دعوت دبیرخانه این جشنواره و حضور در آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی مزین به نام مبارک حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) تقدیر به عمل آورد.

114 هزار دلنوشته برای ضامن آهو

وی با بیان اینکه مازندران سرزمین علویان میزبان یک رخداد بزرگ فرهنگی تحت عنوان جشنواره نامه‌ای به امام رضا(علیه السلام) که از کشورهای مختلف به ویژه « بروندی، نیجریه، سنگال و کومور» که سفرای آنها در ساری حاضر می‌باشند، هستیم، گفت: این جشنواره از سال 85 در مازندران برگزار می‌شود که با 813 اثر به دبیرخانه شروع شد و اکنون و در دهمین دوره تعداد آثار آن به ۱۱۴هزار و ۴۷۷نامه در سه بخش سراسری، بین الملل و بومی با ادبیات مازندران رسیده است.

جاودانی گفت: در اختتامیه این جشنواره از دکتر عمادی (از پزشکان بدون مرز) با توجه به حضور ایشان در کشورهای آفریقایی و مداوای کودکان آن مناطق و نیز ساخت بیمارستانی به نام امام رضا(علیه السلام) در کشور بروندی و همچنین تبلیغ و جذب اثر از بیماران تحت درمان آن بیمارستان صورت گرفته است، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

وی با بیان اینکه این جشنواره منتسب به امام رضا(علیه السلام) هشتمین امام شیعیان است، افزود: مدفن امام هشتم شیعیان در مشهد یکی از شهرهای ایران اسلامی است.

سفیر نیجریه: سفری خاطره‌انگیز

سفیر نیجریه در ادامه این مراسم مهمترین و بهترین قسمت سفر یک مسافر که تاثیرگذاری زیادی را به همراه دارد و در یاد و خاطره باقی می‌ماند را شیوه استقبال از مسافر دانست و گفت: در بدو ورود به ساری با بهترین شیوه آن هم استفاده از کودکان و نوجوانان که لباس‌های محلی این سرزمین«مازندران» را برتن داشتند، و طبیعت این استان شباهت زیادی با طبیعت کشور خودمان دارد مواجه شدیم که بسیار ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که به کشور نیجریه بازگردم از فرهنگ غنی مردمان این استان و طبیعت آن که همانند کشور ما است، برای هموطنان خویش بازگو می‌کنم.

سفیر کومور: ما اشتراکات فراوانی با مردم ایران داریم

سفیر کومور نیز خرسندی خویش را از حضور در ایران اسلامی و سرزمین مادری دکتر عمادی که به عنوان پزشک بدون مرز در کشورهای آفریقایی برای مردمان فقیر و بیمار به مداوای رایگان می‌پردازد، اعلام داشت.

وی از برنامه سفر خویش به مشهد الرضا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: حدود دوسال است که در ایران زندگی می‌کند.

این سفیر مسلمان، مراتب علاقه مندی خویش را برای بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی ایران اسلامی اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی نیست که در ایران زندگی می‌کند سفر به مازندران اولین بازدید وی از جاذبه های توریستی و معنوی این کشور است.

وی با توجه به اینکه از کشوری مسلمان در ایران حضور دارد و به زبان عربی نیز تسلط دارد، تصریح کرد: ریشه‌های فرهنگی و مذهبی مشترکی مردمان کومور با ایران دارند که باید برای تبادل فرهنگی و مذهبی بین این دو کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

سفیر بروندی: در آرزوی زیارت امام رضا(ع)

سفیر بروندی نیز در این دیدار گفت: تاکنون زمینه حضور وی در مشهد و بارگاه امام رضا(علیه السلام) فراهم نشده و در آرزوی دیدار مشهد است و تلاش دارد این سفر را بزودی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در هر جای ایران اسلامی شاهد ابراز علاقه به یکی فرزندان خاندان رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) می‌باشد، تصریح کرد: در جایی مردم امام حسین(علیه السلام) را فریاد می‌کنند و در جایی امام جعفر صادق(علیه السلام) و در گوشه‌ای هم امام رضا(علیه السلام) مورد توجه است.

این سفیر مسلمان اهل کشور بروندی آفریقا افزود: البته خودش به این نتیجه نرسیده که مردم ایران به کدام یک از فرزندان رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) بیش از دیگری علاقه‌مند هستند اما خودش بر این باور معتقد است که همگی فرزندان حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) قابل احترام هستند.

وی تاکید کرد: دوست داشتن رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) باید همراه با مهرورزیدن به اهل بیت آن حضرت صورت گیرد.

سفیر بروندی با اشاره به هنر مردمان ایران اسلامی نظیر فرش، گفت: تلاش دارد زمان بازگشت به بروندی فرش این سرزمین را برای مردمانش به ارمغان برد.

استاندار مازندران: ارادت به ساحت امام مهربانی‌ها

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع)، با بیان اینکه امام رضا (ع) راهی برای تدبیر امامت را انتخاب کرد، افزود: ایشان با رد درخواست مامون، ولایتعهدی مامون را پذیرفت و به خراسان مهاجرت کرد و آنچه امروز در ایران شاهدیم حاصل این سفر بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ارسال 114 هزار نامه به جشنواره اوج ارادت مردم ایران به امام رضا (ع) است، گفت: این نوع حرکت‌ها باید در حوزه گسترده‌تر و در طول سال انجام شود و فقط به دهه کرامت بسنده نکنیم.

این مسئول با بیان اینکه امام هشتم فقط امام ایرانیان نیستند و همه مردم دنیا به امام رضا (ع) ارادت دارند، تصریح کرد: در این جشنواره بخش کوچکی از ارادت مردم به امام هشتم را شاهد هستیم.

انتهای پیام

کد N932061

وبگردی