آفتاب

تونس طرح‌ حمله به زندان‌های این کشور را نا‌کام گذاشت

تونس طرح‌ حمله به زندان‌های این کشور را نا‌کام گذاشت

تونس اعلام کرد که مقام‌های امنیتی این کشور توانسته‌اند چند طرح‌ تروریستی‌با هدف حمله به زندان‌ها و فراری‌ دادن تروریست‌های بازداشتی را ناکام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الریاض عربستان، رفیق الشلی، از مسوولان سازمان امنیت تونس اعلام کرد که هدف از این طرح‌ها فراری دادن تروریست‌های بازداشت شده یا برخی از افرادی بود که در پشتیبانی‌ و حمایت از گروه‌های تروریستی دست داشته‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که گروه‌های تروریستی در تلاش بودند برای پایان دادن به محاصره اعمال شده علیه همدستان آنها در کوهستان‌های غرب کشور وارد شهرها شوند.

این مقام تونسی عنوان داشت: تعداد تروریست‌های فعال در مناطق کوهستانی تونس به حدود صد تن می‌رسد که از آغاز سال 2015، 20 تن از آنها کشته شده‌اند. همچنین افزایش سطح هوشیاری نیروها به انهدام 15 گروهک تروریستی انجامیده که درصدد ضربه زدن به اقتصاد تونس و بی‌ثبات کردن کشور بودند.

الشلی افزود: یگان‌های امنیتی در یک عملیات اطلاعاتی دقیق توانستند طرح‌های تروریستی عبدالحق الدبار، موسوم به هارون که یک تروریست الجزایری است و برای چندین عملیات تروریستی طرح‌ریزی کرده بود، ناکام بگذارند.

انتهای پیام

کد N931972

وبگردی