آفتاب
با حضور ۱۸۴ طلبه سطح یک؛

اولین اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه قم پایان یافت

اولین اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه قم پایان یافت

مراسم اختتامیه اولین اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه استان قم با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجازی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در این مراسم که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه امام محمدباقر(ع) نهمین سال است که در تابستان دروس آموزشی میزبان طلاب برتر و ممتاز و یا دوره‌های آموزشی مدارس سطح یک حوزه علمیه استان قم است.

وی زمان برگزاری دوره آموزشی مکالمه عربی را ۱۴۰ ساعت اعلام کرد و افزود: این دوره از روز سه شنبه ۳۰ تیرماه آغاز و دوم شهریور پایان یافت.

حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه طلاب ۷ مدرسه علمیه در این دوره آموزشی شرکت کردند، اظهار کرد: دوره مکالمه عربی در قم به میزبانی مدرسه علمیه فاطمی برای طلاب سیکل و مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) برای طلاب دیپلم برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تاکید کرد: در این دوره ۱۸۴ طلبه در ۱۴ کلاس شرکت کردند و ۱۷ استاد این کلاس‌ها را مدیریت کردند.

حجت‌الاسلام حجازی از اعزام طلاب این دوره به مشهد مقدس خبر داد و افزود: امتحان تجدیدی طلاب از ۱۸ تا ۲۲ شهریور و امتحان ارتقایی از ۲۵ شهریور برگزار می‌شود.

افضلی مسئول مرکز آموزش زبان حوزه علمیه نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزش مکالمه عربی در مدارس علمیه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم سخنران دیگر این مراسم بود که از استمرار برگزاری دوره آموزش زبان عربی برای طلاب علوم دینی خبر داد و اظهار کرد: آوازه این حرکت عالی همه را به غبطه وا می‌دارد که از این کاروان عقب نیفتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این مراسم خواستار اهتمام جدی طلاب علوم دینی به فراگیری زبان عربی شد و گفت: امیدوارم طلابی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند خلاء محدودیت اساتید زبان عربی را پر کنند.

در پایان این مراسم از طلاب برگزیده و برتر دوره مکالمه زبان عربی قدردانی شد.

کد N931829

وبگردی