آفتاب

واعظی آشتیانی: دولت یک تئوری منطقی برای تولید طراحی کند

واعظی آشتیانی: دولت یک تئوری منطقی برای تولید طراحی کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت باید یک برنامه مشخص برای تولید داشته باشد زیرا کنترل تورم به وسیله ایجاد رکود، مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که مشکلات اقتصادی مردم را رنج می دهد، اظهار کرد: دولت اشاره می کند که تورم را کاهش داده است اما کنترل تورم به وسیله ایجاد رکود کار بزرگی نیست زیرا وقتی رکود ایجاد شود، تورم هم کاهش می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت‌ها زمانی می‌توانند ادعا کنند که تورم را کاهش داده‌اند که تولید را نهادینه کرده باشند. ما در این حوزه یک چالش جدی داریم و تیم اقتصادی دولت یک توازن فکری مشخص ندارند. بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد،‌ صنعت و جهاد کشاورزی فرض‌های متفاوتی دارند. در حالی که باید یک تئوری منطقی برای تولید وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: در دو سال باقیمانده از عمر دولت یازدهم باید تعریف روشنی از تولید ارائه شود و اینگونه نباشد که هر کسی که فکر می‌کند در تولید موفق می‌شود، مورد حمایت قرار گیرد. باید تولید استراتژیک کشور مثل تولید گندم، فولاد یا معدن تعریف شود و از آن تولید حمایت شود. باید دولت از بخش خصوصی حمایت کند.

به گفته وی، توان مردم به لحاظ اقتصادی کاهش پیدا کرده و این مسئله منجر به کاهش تقاضا و در نتیجه رکود شده و تورم هم پایین آمده است.

واعظی آشتیانی با تأکید بر این‌که دولت باید در دو سال آینده به مسائل فرهنگی توجه بیشتری کند، گفت: از پیش از انقلاب ما هیچ استراتژی مشخصی در حوزه ورزش به عنوان بخشی از مسائل فرهنگی نداشته‌ایم. همیشه آخرین مدیران برای حوزه ورزش انتخاب شده‌اند. در حالی که جامعه، یک جامعه جوان است و باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد. مسائل فرهنگی لازمه پیشرفت هر کشور است و اگر در حوزه فرهنگی شکست بخوریم، در سایر حوزه‌ها نیز موفق نخواهیم بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نیز اظهار کرد: یکی از اشتباهات استراتژیک همه دولت‌ها این بوده که به دنبال یک مجلس همسو یکدست بوده‌اند. در حالی که فضای مجلس به گونه‌ای باید باشد که تبادل نظر در آن وجود داشته باشد. این دولت نیز نباید به دنبال مجلس یکدست بوده و اشتباهات دولت‌های قبلی را تکرار کند.

این عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان این‌که ارتباط ما با دنیا باید بر اساس ارتباط متقابل باشد، افزود: حکومت جمهوری اسلامی با دولت جمهوری اسلامی فرق می‌کند. در حوزه سیاست خارجی باید از موضع حکومت جمهوری اسلامی به مسائل نگریسته شود.

وی در پایان اظهار کرد: مردم ما ولایتمدار بوده و به ارزش‌های نظام در روابط بین‌الملل توجه زیادی می‌کنند. درست است که مردم مشکلات اقتصادی دارند اما حاضر نیستند به خاطر رفاه کاذب که دنیا به ایران نشان می‌دهد، ارزش‌های خود را کنار بگذارند. باید دولت به این مسائل توجه کند البته همواره این مراقبت‌ها وجود داشته است به هرحال باید با توجه به این حساسیت‌ها در حوزه سیاست خارجی به دنبال تأمین بهتر منافع ملی ‌بود.

انتهای پیام

کد N931549

وبگردی