آفتاب
رئیس کمیسیون اصل نود:

اراده ای برای مبارزه بازمین خواری وجودندارد/ماجرای سنگ اندازی ها

اراده ای برای مبارزه بازمین خواری وجودندارد/ماجرای سنگ اندازی ها

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت:کمیته ای برای بررسی این موضوع از ۲ سال پیش تشکیل شده است فعالیت های کمیته برای بررسی این موضوعات با سختی و مخالفت ها و مقابله هایی مواجه است.

محمد علی پور مختار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرط اول در مبارزه با زمین خواری این است که افرادی که به دنبال مبارزه با زمین خواری هستند خودشان یا اطرافیانشان در زمین خواری ها ذی نفع نباشند. توصیه می کنم افرادی که خودشان یا اطرافیانشان مرتبط با پرونده های زمین خواری هستند وارد این موضوع نشوند. این افراد مبارزان خوبی نخواهند بود.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای متهم کردن افراد برای حل مشکل زمین خواری را بی فایده خواند و گفت: باید وفاق و هماهنگی میان سه قوه برای جلوگیری عملی از زمین خواری وجود داشته باشد.

پور مختار گفت: برای حل مشکل زمین خواری در گردنه حیران هم باید این وفاق وجود داشته باشد وقتی به مناظر زمین خواری در این گردنه نگاه می کنیم متوجه می شویم که در طول چندین سال این زمین خواری ها صورت گرفته و جدیتی از سوی مسئولان استانی برای مبارزه با آن وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص اقدامات این کمیسیون گفت: کمیته ای برای بررسی این موضوع از ۲ سال پیش تشکیل شده است فعالیت های کمیته برای بررسی این موضوعات با سختی و مخالفت ها و مقابله هایی مواجه است و دستگاههای مختلف همکاری خوبی در این زمینه ندارند.

پور مختار نظارت ها بر پدیده زمین خواری را ضعیف خواند و گفت: اخیرا کارشناسان ما گزارش دادند در یکی از شهرستان های اطراف تهران در منطقه ای بکر، پدیده زمین خواری در حال گسترش است. دادستان محل و مسئولان را مطلع کردیم و جلوی این پدیده گرفته شد.

رئیس کمیسیون اصل نود گفت:این کار وظیفه کمیسیون اصل نود نیست اما وقتی می بینیم مسئولان اجرایی کار خود را به خوبی انجام نمی دهند مجبور به ورود می شویم متاسفانه اراده ای برای مبارزه با پدیده زمین خواری وجود ندارد.

 

کد N931537

وبگردی