آفتاب

"بازسازی کمیته اجرایی ساف کودتا علیه آشتی ملی است"

"بازسازی کمیته اجرایی ساف کودتا علیه آشتی ملی است"

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که برگزاری نشست شورای ملی و بازسازی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) به شیوه کنونی، دلیلی بر ادامه سیاست‌های یک‌سویه عباس است و نشان می‌دهد که مقامات فتح و تشکیلات خودگردان هیچ نیت و جدیتی برای تحقق نهایی آشتی ملی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس گفت که بازسازی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اقدامی پیش‌دستانه به منظور جلوگیری از به ثمر نشستن هر گونه تلاشی از سوی سایرین در راستای بازسازی این سازمان است.

ابو زهری خاطرنشان کرد که این اقدام عباس بیانگر کودتا علیه توافقنامه آشتی ملی و دعوت صریح به تعمیق دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین و اقدامی همسو با سیاست‌های نتانیاهو است.

وی تاکید کرد که حماس شیوه مقابله با سیاست‌های یکسویه و یکجانبه تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش و پشت کردن آنان به توافقنامه‌های آشتی ملی را بررسی خواهد کرد.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد که اصلاح و بازسازی سازمان آزادی‌بخش با تکمیل اعضای آن و یا بازسازی ساختار این سازمان نخواهد بود؛ بلکه راه اصلاح این سازمان و آغاز به کار مجدد آن تحقق وحدت ملی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد بطش،‌ یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نسبت به نتایج نشست اخیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش در رام الله که تنها منحصر در اهمیت به بازسازی شکل و ساختار این سازمان و راه های تکمیل اعضای آن بود، ابراز تاسف کرد.

بطش تصریح کرد که در نشست کمیته اجرایی ساف باید مسائل مهمی از جمله بازیابی نقش و جایگاه این سازمان برای اداره و پیشبرد پروژه آزاد سازی فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی از طریق تحقق وحدت ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و شراکت حقیقی تمامی گروه ها و احزاب فلسطینی از طریق گفتمان ملی به منظور فراهم کردن زمینه تحقق امور ذکر شده مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت.

بطش بار دیگر گروه های فلسطینی را به تلاش برای تحقق وحدت ملی و حراست از اصول و آرمان های ملی فلسطین از طریق دعوت به تشکیل نشست کادر رهبری موقت ساف فراخواند.

انتهای پیام

کد N931491

وبگردی