آفتاب

برگزاری رزمایش هوایی تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی

برگزاری رزمایش هوایی تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی

آمریکا و کره جنوبی بدون توجه به تنش های چند روز اخیر در شبه جزیره کره رزمایش مشترکی هوایی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه میرر، جت های جنگی آمریکا و کره جنوبی در رزمایشی مشترک در آسمان این کشور به تهدید نظامی کره شمالی پاسخ دادند. بر این اساس ۸ فروند جنگنده F-۱۶ آمریکا و ۴ جنگنده F-۱۵k کشور کره جنوبی در این رزمایش اهداف فرضی را مورد هدف قرار دادند و به نوعی در مقابل همسایه شمالی قدرت خود را نشان دادند.

یک مقام رسمی کره جنوبی در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور، یونهاب گفت: این نمایش قدرت در پاسخ به تهدیدهای مقامات کره شمالی انجام گرفت. به گفته این مقام کره جنوبی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی بعد از آن برگزار شد که همسایه شمالی ۷۰ درصد از نیروهای نظامی اش را از پایگاههای خود خارج کرده است.

این در حالی است که مذاکرات رسمی در سطح مقامات عالی دو کشور همچنان در جریان است. با این حال سئول، کره شمالی را متهم می کند که با اقدام تحریک آمیز استقرار نیروهای زمینی و دریایی خود، باعث تضعیف این روند می شود.

گفتنی است گفتگو های دو کره در روستای مرزی پانمونجوم، منطقه ای آرام بین کره شمالی و کره جنوبی، پس از نشستی ۱۰ ساعته ازسر گرفته شد. نشست بعدی نیز قرار است صبح روز دوشنبه برگزار شود.

 

کد N931412

وبگردی