آفتاب

ابراز امیدواری «نبیل العربی» برای حل سیاسی بحران سوریه

ابراز امیدواری «نبیل العربی» برای حل سیاسی بحران سوریه

«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی درباره حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو۱ ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی درباره حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو۱ ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: اتحادیه عرب امیدوار است که تلاش ها و رایزنی های منطقه ای و بین المللی که هم اکنون در جریان است در نتیجه به حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو۱ منجر شود.

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه ممکن است تلاش ها برای حل سیاسی بحران سوریه در آینده نزدیک پیشرفت داشته باشد، تصریح کرد: این اولین بار است که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند.

العربی همچنین ضمن حمایت از تلاش های «استفان دی مستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه برای حل بحران این کشور، اظهار داشت: به زودی دور جدیدی از مذاکرات سیاسی میان دولت سوریه و مخالفان آن در ژنو برگزار خواهد شد.

اظهارات «نبیل العربی» در خصوص لزوم حل سیاسی بحران سوریه در حالی مطرح می شود که اتحادیه عرب از زمان آغاز بحران این کشور تا به امروز همواره از گروه های تروریستی ـ تکفیری در سوریه حمایت کرده است. این نهاد عربی هیچگاه حاضر به محکوم کردن تروریسم در سوریه نشده و مدعی است که بشار اسد عامل اصلی این بحران است.

کد N931332

وبگردی