آفتاب

کنست درباره سخنان «ايهود باراک» درخصوص حمله به ایران تحقيق می‌کند

کنست درباره سخنان «ايهود باراک» درخصوص حمله به ایران تحقيق می‌کند

کمیته دفاعی و امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) از برنامه خود برای تحقیق پیرامون سخنان «ایهود باراک» وزیر جنگ اسبق این رژیم در مورد حمله به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «تتزاچی هانگبی» رئیس کمیته دفاعی و امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که قرار است مسئولین وزارت جنگ برای ارائه توضیح درباره تأیید سخنان «ایهود باراک» درخصوص تصمیم این رژیم برای حمله نظامی به ایران در سال های گذشته به کنست احضار شوند. 

هانگبی درباره سخنان باراک به شبکه رادیویی این رژیم گفت: پخش سخنان باراک به نفع اسرائیل نیست و نمی بایست این سخنان پخش می شد.

گفتنی است، افشاگری وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی درباره تصمیم «نتانیاهو» برای حمله به ایران بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ موجب خشم وزیر خارجه سابق این رژیم نیز شده بود.

«آویگدور لیبرمن» با حمله به «ایهود باراک» گفته بود: افشا کردن چنین مواردی علاوه بر آنکه موجب می شود تا کشورهای دیگر اطلاعات محرمانه خود را با اسرائیل به اشتراک نگذارند، موجب نزدیکتر شدن کشورها به ایران می شود. 

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: چنین سخنانی بدون شک افشای اسناد محرمانه دولتی محسوب می شود و شکی در آن نیست. 

باراک در گفتگو با شبکه دو رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به درخواست برخی از مقامات رژیم صهیونیستی همچون «بنی گانتس» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل، و «یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی این رژیم برای حمله به ایران ادعا کرد این اشخاص کسانی بودند که در گذشته از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران ممانعت کردند.

کد N931232

وبگردی